غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه دیروز در نشست خبری خود به مناسبت تشریح برنامه‌های هفته قوه قضاییه، با اشاره به ارائه گزارش سازمان بازرسی درباره حقوق‌های نامتعارف تا هفته آینده گفت: هزینه 300 میلیونی اعطای وام به پنج نفر از اعضای یک صندوق، معادل اعطای وام ازدواج ده میلیونی به 150 نفر و خلاف عدالت اجتماعی است.
کد خبر: ۹۱۴۹۸۱

به گزارش فارس، وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که خطاب به وی گفت براساس شنیده‌ها آقای جهرمی کلا به هشت میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده است و به این حکم هم اعتراضی نکرده، پس چرا از ابتدای رسیدگی به پرونده مه‌آفرید خسروی از وی به عنوان یکی از متهمان مهم پرونده نام برده می‌شد، توضیح داد: دستگاه قضایی که جهرمی را بزرگ نکرده بود. جهرمی را رسانه‌ها در منظر عمومی بزرگ جلوه دادند و خطای او را مهم قلمداد کردند. جهرمی برخلاف آنچه عده‌ای فکر می‌کردند چون دارای مناصب دولتی بوده، قرار نیست به پرونده‌اش رسیدگی شود، در دادگاه به اتهامش رسیدگی و سرانجام محکوم شد.

اتهام نازنین زاغری امنیتی است

محسنی‌اژه‌ای درخصوص اتهامات نازنین زاغری و چرایی تشکیل پرونده در کرمان نیز گفت: یکی از کارهای مهمی که دولت، دستگاه قضایی و مجلس به دنبال آن هستند، مبارزه با نفوذ عده‌ای برای ضربه زدن به نظام است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: از این‌رو با کسانی که بخواهند در زیرمجموعه طرح نفوذ اقداماتی انجام دهند، برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: در این مقطع از بیان جزئیات پرونده زاغری معذورم، اما همین اندازه بدانید که اتهامات ایشان امنیتی است و از آنجا که در زمان دستگیری‌اش در کرمان حضور داشت، پرونده در کرمان تشکیل شد، اما این پرونده بتازگی به تهران آمده است تا در اینجا رسیدگی شود.

احضار عده‌ای مسئول در پرونده سفارت عربستان

یکی دیگر از خبرنگاران خطاب به محسنی‌اژه‌ای درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده حمله به سفارت عربستان پرسید که اژه‌ای پاسخ داد: پرونده حمله به سفارت عربستان بزودی دادگاهش برگزار می‌شود.

وی افزود: در این پرونده برخی از افرادی که مسئولیت دارند، قرار است تحت تعقیب قرار گیرند، زیرا این موضوع مطرح شده که گزارشی مبنی بر وقوع حادثه سفارت عربستان و احتمال وقوع آن به برخی از مسئولان رسیده و این افراد نسبت به انجام کارهایی که لازم بوده، کوتاهی کردند و خب اگر این موضوع ثابت شود که گزارش از منبع قابل اعتمادی بوده و این افراد اعتنایی به آن نکردند، قطعا دستگاه قضایی با این افراد برخورد خواهد کرد.

اژه‌ای درباره پرونده انفجار در منطقه شهران تهران نیز گفت: معمولا در چنین حوادثی پرونده تشکیل شده و مقام قضایی میزان قصور یا تقصیر افراد یا سازمان‌هایی که باعث بروز چنین حوادثی شده‌اند را تعیین می‌کند. وی گفت: در این حادثه هم تا آنجا که می‌دانم پرونده تشکیل شده، اما تعیین مقصر قطعا زمانبر است.

دیدار با مقام معظم رهبری، برنامه مهم هفته قوه قضاییه

محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه با تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یادواره شهدای عزیز دستگاه قضایی کشور خاطرنشان کرد: امسال هم مثل سنوات گذشته برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده که یکی از آنها حضور در محضر مقام معظم رهبری است که هرساله این اتفاق میمون رخ می‌دهد و امسال هم قرار است در یکی از روزهای هفته همزمان با ساعتی قبل از افطار در خدمت معظم‌له باشیم تا از رهنمودهای ایشان استفاده کنیم.

اعطای 5/1 میلیارد وام به پنج عضو یک صندوق

محسنی‌اژه‌ای در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بحث داغ فیش‌های حقوقی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه سازمان بازرسی کل کشور پس از دستور رئیس قوه قضاییه گزارشی در همین هفته آماده کرده که به همین زودی به رئیس قوه قضاییه ارائه خواهد شد. معاون اول قوه قضاییه گفت: در یکی از رسانه‌ها خواندم که برخی مسئولان یک صندوق دولتی علاوه بر این‌که بازنشسته بودند، حقوق‌هایی بین 30 میلیون تا 57 میلیون دریافت کرده‌اند و جالب اینجاست که به هر کدامشان هم 300 میلیون تومان وام با نرخ 4 درصد پرداخت کرده‌اند.

وی گفت: جمع وامی که این افراد دریافت کرده‌اند، 5/1میلیارد تومان است که اگر قرار بود به زوج‌ها ده میلیون تومان وام ازدواج بدهند، 150 زوج وام می‌گرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها