رئیس سیا: در مهار داعش موفق نبودیم

اسرائیل: داعش نباید در سوریه شکست بخورد

جان برنان، رئیس سازمان سیا در سخنانی در برابر کمیته اطلاعات سنا گفت: متأسفانه با وجود پیشروی‌هایی که علیه داعش در میدان جنگ و زمینه مالی داشته‌ایم اما تلاش ما به از بین رفتن توانایی‌های داعش در انجام حملات تروریستی در جهان منجر نشده است.
کد خبر: ۹۱۴۲۳۸

به گزارش ایسنا و به نقل از شبکه خبری الجزیره، وی افزود: به عقیده ما این گروه تروریستی حملات خود را در جهان تشدید خواهد کرد تا همچنان قوی‌ترین گروه تروریستی باقی بماند. داعش به عقیده ما در حال آموزش افرادی برای انجام حملات تروریستی جدید است.

برنان گفت: با این حال اطلاعات مهمی وجود دارد که نشان دهنده شکست داعش در خاک عراق و سوریه است. داعش با دشواری‌های زیادی در عضوگیری مواجه شده است. تلاش‌های ائتلاف در کاهش توانایی داعش برای دستیابی به منابع مالی نقش داشته اما با این حال این گروه همچنان ماهانه میلیون‌ها دلار از مالیات، باجگیری و فروش غیرقانونی نفت در عراق و سوریه به دست می‌آورد. این تلاش‌ها در کاهش توانایی‌های داعش و پیشروی آن در جهان موفق نبوده است.

اظهارات این مقام آمریکایی در حالی است که رئیس اداره اطلاعات نظامی اسرائیل گفت که این رژیم نمی‌خواهد اوضاع سوریه به شکست داعش ختم شود.

به گزارش العهد، «هرتسی هالووی» طی سخنانی در کنفرانس امنیتی هرتزلیا گفت: سه ماه اخیر سخت‌ترین دوران داعش از زمان تاسیس آن تاکنون بود. اسرائیل نمی‌خواهد اوضاع سوریه به شکست داعش ختم شود. خروج قدرت‌های بزرگ از منطقه و تنها ماندن ما در مقابل حزب‌الله و ایران که توانایی‌های خوبی دارند برای ما ایجاد مشکل می‌کند. بنابراین ما نباید بگذاریم که اوضاع به اینجا ختم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها