مناقشه دو کره به رستورانها کشیده شد

مقامات کره شمالی در تازه ترین اقدام علیه کره جنوبی، به مالکان رستوران های کشورشان در خارج از کشور دستور داده اند به طور جدی از ورود اتباع کره جنوبی به این مکان ها جلوگیری کنند.
کد خبر: ۹۱۳۷۳۲
مناقشه دو کره به رستورانها کشیده شد

به گزارش جام جم آنلاین ، شماری از مالکان این رستوران ها در شمال شرق چین که متعلق به ملیت های کره شمالی است، می گویند این فرمان را «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی صادر کرده است.
آنها افزوده اند که بر اساس این دستور از این پس هیچ یک از رستوران های کره شمالی در خارج از کشور مجاز به ارائه خدمات به مشتریان کره جنوبی نیستند.
تارنمای «رادیو آزاد» در گزارشی اعلام کرد که اگر این موضوع صحت داشته باشد نشانه ای از رویارویی اتباع دو کشور به حساب می آید و نوعی برخورد ملیتی خواهد بود.
این گزارش از قول یک تبعه کره جنوبی آورده که وقتی به رستورانی متعلق به کره شمالی در شهر «شن یانگ» در شمال شرق چین رفته، سفارش غذای او پذیرفته نشد و او را به خارج از این مکان هدایت کردند.
او می گوید که به همه مالکان رستوران های کره شمالی در سراسر چین دستور داده شده است که نباید به اتباع همسایه جنوبی در چین غذا و آب فروخته شود.
بر این اساس گفته شده است که این اقدام کره شمالی، در واکنش به پناهنده شدن 13 شهروند این کشور از شهر «نینگ بو» در شرق چین به کره جنوبی است که یک رستوران را در این منطقه اداره می کرد‌ه‌اند.
کره شمالی می گوید؛ این افراد که 12 زن و یک مرد بودند نه به خواسته خود بلکه به زور به کره جنوبی برده شده اند.
منابع دولتی کره جنوبی پیش بینی می کنند که کره شمالی حدود 130 رستوران و سالن پذیرایی در 12 کشور مختلف نظیر چین، کامبوج و ویتنام دارد که درآمد ارزی سالیانه آنها به 10 میلیون دلار می رسد.
همچنین نزدیک به 50 هزار نفر از اتباع کره شمالی در خارج از کشور بسر می برند که بخشی از آنان همین افرادی هستند که در رستورانها مشغول به کار می باشند.
کره شمالی و جنوبی به دلیل آنکه درگیری میان آنان در دهه 1950 با متارکه متوقف شد، همچنان در وضعیت جنگ با یکدیگر قرار دارند.
تنش میان دو کشور پس از آزمایش هسته ای چهارم کره شمالی و آزمایش های پی در پی موشکی توسط این کشور به شدت متشنج شده، بخصوص آنکه کره جنوبی تاکید دارد برای پایان فعالیت های هسته ای کره شمالی می بایست بر شدت تحریم ها علیه این کشور افزوده شود.

منبع:ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها