این بهترین شروع لاجوردی‌ها در تاریخ رقابت‌های یورو بود

ایتالیای کونته؛ فراتر از انتظار

یک شروع طوفانی از ایتالیایی که اسم بسیاری از بازیکنانش به گوش هواداران فوتبال ناآشنا بود. ایتالیای کونته یورو 2016 را با پیروزی 2 بر صفر مقابل بلژیک پرستاره آغاز کرد تا تیم دوم رنکینگ فیفا را در همان روز نخست به قعر جدول گروه‌E بفرستد.
کد خبر: ۹۱۳۵۶۵

چنین شروع مقتدرانه‌ای را هواداران تیفوسی ایتالیا در طول تاریخ رقابت‌های یورو از تیم محبوبشان سراغ نداشتند. ایتالیا پیش از این در هشت دوره از رقابت‌های جام ملت‌های اروپا حاضر بود و در هشت بازی نخستش فقط دو برد به دست آورد؛ 2 برد و 6 تساوی. یکی از آن دو برد در یورو 2000 به دست آمد که ایتالیا 2 بر یک و با گل زیبای آنتونیو کونته ترکیه را برد و دیگری هم در یورو 96 بود که تیم آن روزهای آریگو ساچی 2 بر یک از سد روسیه گذشت، اما این بار ایتالیا با پیروزی 2 بر صفر یورو را شروع کرد، آن هم مقابل تیمی که خیلی‌ها معتقدند امسال با ستاره‌های پرشمارش یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است.

بلژیک مارک ویلموتس، اما در نخستین بازی اسیر نمایش خیره‌کننده ایتالیای کونته شد. گرچه آمارهای این بازی به نفع بلژیک بود، اما ایتالیا در چارچوب شش بار کورتوآ را به زحمت انداخت و دو بار هم در دقایق 32 و 93 دروازه حریف را توسط امانوئله جاکرینی و گرازیانو پله باز کرد. در مقابل بوفون با وجود فشار حریف، زیاد به زحمت نیفتاد تا در شبی که دفاع ایتالیا فوق‌العاده عمل کرد بتواند دروازه خودش را بسته نگه دارد و رکوردی تاریخی از خودش به ثبت برساند. بوفون برای ششمین بار در رقابت‌های یورو کلین شیت کرد تا از این حیث بالاتر از همه دروازه‌بان‌های تاریخ فوتبال ایتالیا قرار بگیرد.

ایتالیا با این برد با ارزش به تنهایی در صدر گروه مرگ رقابت‌های یورو قرار گرفت تا حداقل خیالش از بابت صعود از این گروه راحت باشد. در دیگر بازی این گروه ایرلند و سوئد به تساوی یک بر یک دست یافتند تا با تقسیم امتیاز‌ها چشم به بازی‌های بعدی بدوزند. ایرلند در این بازی با گل دقیقه 53 وس هولاهان از حریف خود پیش افتاد اما گل به خودی کلارک روی سانتر ارسالی زلاتان ابراهیموویچ در دقیقه 71 کار را به تساوی کشاند.

ایتالیایی‌ها چه گفتند

جیان لوئیجی بوفون: ما با روشی بازی را بردیم که تنها راه‌ غلبه بر تیم پرستاره بلژیک بود و غلبه بر بلژیک با ستارهایی که داشت از آگاهی و تواضع تیم ملی ایتالیا نشان داشت. واقعا کونته در این سازماندهی تاثیر بسیاری داشت و این برنامه با تدابیر کونته شکل گرفت.

لئوناردو بونوچی: پیروزی در این دیدار حاصل فداکاری، تواضع، آمادگی جسمانی و میل به پیروزی بالای بازیکنان بود و باید در ادامه راه هم این همدلی را حفظ کنیم.

گرازیانو پله: برای گل زدن در این دیدار صبر زیادی کردم. چند فرصت خوب گلزنی را از دست دادم تا این که موفق شدم در وقت‌های تلف شده گلزنی کنم. یک مهاجم اگر می‌خواهد اعتماد به نفس بالایی داشته باشد به گلزنی نیاز دارد و خوشحالم این اتفاق در وقت‌های اضافی برای من رخ داد.

دانیله ده روسی: این پیروزی نشان داد ما تیم خوبی هستیم. پیش از این، همه در مورد تیم‌های ‏دیگر صحبت می‌کردند و شاید ما دست‌کم گرفته شده بودیم. اما اکنون، این موضوع کمرنگ شده است.

جاکرینی بهترین شد

امانوئله جاکرینی زننده گل اول ایتالیایی‌ها که علاوه بر این گل، با بازی خوبش تاثیر بسزایی در پیروزی تیمش داشت، در پایان بازی ایتالیا و بلژیک به‌عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی شد. جاکرینی درباره این پیروزی با ارزش گفت: آنچه برای ما مهم بود پیروزی مقابل بلژیک بود و خوشحالم با گل من به این پیروزی رسیدیم. ما مقابل تیم قدرتمندی قرار گرفتیم و هر لحظه ممکن بود گل دریافت کنیم. البته خط دفاعی ما بسیار خوب است و به جرات می‌توانم بگویم بهترین خط دفاعی یورو را داریم. مقابل بلژیک با این همه ستاره کار بسیار سختی بود که دروازه خودمان را بسته نگه داریم.

2 رکورد جدید به نام بوفون

کاپیتان و اسطوره آتزوری‌ها در دیدار مقابل بلژیک دو رکورد جدید به نام خود ثبت کرد. جان لوئیجی بوفون، دروازه‌بان آتزوری ابتدا توانست در این بازی دروازه خود را بسته نگه دارد و ششمین کلین‌شیت خود را در رقابت‌های یورو ثبت کند و در تاریخ ایتالیا در این زمینه رکورددار شود. دومین رکورد او مربوط می‌شود به حضور در رقابت‌های اروپایی. او به عنوان اولین کاپیتانی شناخته شد که سه دوره (2008 ـ 2012 و2016) به عنوان کاپیتان در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا شرکت کرده است.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها