نماینده پارلمان کویت و رئیس شورای بین‌المللی حمایت از محاکمه‌های عادلانه و حقوق بشر بر ادامه روند پیگیری جنایات تروریستی عربستان در یمن تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۳۵۳۲

عبدالحمید دشتی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اینترنتی شاشه نیوز گفت: با رساندن صدای خود به نهادها و سازمان‌های رسمی مخالف جنایات جنگی برای تحت پیگرد قرارگرفتن عربستان و برملا کردن جنایات این کشور در سوریه و یمن به تلاش خود ادامه خواهم داد. وی همچنین در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر، عربستان را تهدید کرده و نوشته است: در سی و دومین دوره شورای حقوق بشر در ژنو رژیم‌های تروریستی و ظلم و ستم روا شده علیه ملت‌های ستمدیده را برملا خواهم کرد.

دشتی افزود: در ژنو در انتظار شنیدن خبرهای شاد برای ملت‌های مظلوم بحرین و عربستان و مردم آسیب دیده از تروریسم سعودی در یمن، سوریه و عراق باشید. ‌/‌ ایرنا

پاکستان و افغانستان سفیران یکدیگر را احضار کردند

پاکستان و افغانستان سفیران یکدیگر را برای اعلام اعتراض نسبت به درگیری‌ اخیر مرزی میان سربازان دو کشور و زخمی شدن دست کم دو سرباز و 9 غیرنظامی به وزارت خارجه احضار کردند.

به گزارش خبرگزاری هند، ارتش پاکستان اعلام کرد: نیروهای افغان در مرز تورخم به نیروهای پاکستانی که برای ساخت ایستگاه بازرسی برای کنترل تحرکات غیرقانونی و ناخواسته در حین کار بودند، شلیک کردند. طبق بیانیه وزارت خارجه پاکستان، سفیر افغانستان که به وزارت خارجه احضار شده بود، اعلام کرد: این حادثه تیراندازی مغایر با روح روابط دوستانه میان افغانستان و پاکستان بوده و طرف افغانی به‌دنبال تحقیق درباره این حادثه بوده و نتایج این تحقیقات را به مقام‌های پاکستان اعلام خواهم کرد.

در همین حال افغانستان نیز سفیر پاکستان را در اعتراض به درگیری مرزی در تورخم فراخواند. دولت کابل اعتراض شدید خود را به سید ابرار حسین، سفیر پاکستان تسلیم کرد. ‌/‌ ایسنا

روش جدید داعش برای فرار از فلوجه

بنابر اعلام ارتش عراق، تعدادی از عناصر تکفیری داعش تلاش کرده‌اند با ورود خود در میان ساکنان فلوجه در استان الانبار از این شهر بگریزند.

شهر فلوجه و مناطق اطراف آن در هفته‌های اخیر صحنه درگیری نیروهای ارتش عراق و گروه تروریستی داعش بوده است.

عبدالوهاب الساعدی، فرمانده عملیات فلوجه اعلام کرد: داعشی‌ها سعی دارند با جازدن خود میان مردم عادی بگریزند، ما بسیاری از آنها را دستگیر کرده و در حال بازجویی از مظنونان هستیم. بر پایه گزارش‌ها، تاکنون بیش از 500 مظنون داعش هنگام تلاش برای فرار از شهر فلوجه دستگیر شده‌اند. هادی رضایی، رئیس پلیس استان الانبار نیز گفت: ما 546 مظنون تروریستی را که با سوءاستفاده از وضعیت خانواده‌های بی‌خانمان در دو هفته گذشته سعی در فرار داشتند، دستگیر کردیم. بسیاری از این افراد از کارت شناسایی‌های تقلبی استفاده می‌کنند. حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق شامگاه یکشنبه ( دوم خرداد) در سخنانی تلویزیونی، دستور آغاز عملیات آزادسازی فلوجه را صادر کرد و به ملت عراق وعده داد پرچم این کشور دوباره در فلوجه به اهتزاز درآید. ‌/‌ پرس تی وی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها