انقلابیگری و انقلابی‌بودن، مسأله‌ای است که پس از گذشت سال‌ها از وقوع پدیده انقلاب اسلامی در بهمن 57، همچنان زنده و محل بحث است. هرچند تبیین این مسأله در طول سال‌های گذشته همواره در بیانات و مواضع رهبر معظم انقلاب ظهور و بروز داشته است، اما به‌نظر می‌رسد در دیدارها و بیانات اخیر ایشان تمرکز محسوسی روی آن وجود دارد.
کد خبر: ۹۱۳۰۰۴

«انقلاب» یک مفهوم بسیار قدیمی در مباحث سیاسی است، اما نکته مهم اینجاست که در جامعه اسلامی نقش ولایت فقیه می‌تواند نقش هدایتگر برای این مفهوم داشته باشد. از آنجا که هر انقلابی برای این که زنده و پویا بماند نیازمند نقشه راه است، لذا رهبری تلاش دارند نقشه راه را تهیه و تکمیل کنند. نباید از یاد برد که زنده و پویا ماندن انقلاب اسلامی در زمان حیات پربرکت حضرت امام(ره) دنبال می‌شد و هم‌اکنون در زمان رهبر معظم انقلاب نیز همین مسیر دنبال می‌شود تا مسیر انقلاب مردم ایران تغییر نکرده و بتوانیم با تشخیص راه درست و با بصیرت آن را ادامه دهیم. در بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی و در حرم ایشان، رهبری بیاناتشان را در مورد انقلابیگری جمع‌بندی فرمودند و از پنج شاخصه پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی انقلاب اسلامی؛ هدف‌گیری مستمر آرمان‌ها و همت بلند برای رسیدن به آنها؛ پایبندی به استقلال همه‌جانبه کشور؛ حساسیت در برابر دشمن و تبعیت نکردن از دشمن و نیز حفظ تقوای دینی و سیاسی نام بردند.

این نقشه راه، نشان و علامتی است تا در مسیر حرکت، گمراه نشویم و در مورد خطرات دشمنان مرزبندی‌ها و خط قرمزها را در سیاست خارجی و سیاست داخلی درک کنیم و بدانیم که با معین شدن خطوط و شاخص‌ها باید به سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی و اقتصادمقاومتی بازگردیم.

برای رسیدن به اهداف رهبری همه آحاد مردم و مسئولان قوا وظیفه دارند شاخص‌های تاکید شده را منبعی برای رسیدن به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب بدانند و با توجه به اسناد بالادستی نظام، قانون اساسی و سیاست‌های ابلاغی در این چارچوب حرکت کنند تا از وضع موجود به وضع مطلوب دست پیدا کنیم.

اسدالله عباسی - وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها