سناتور آمریکایی در لابی صهیونیست ها:

اسرائیل نگران موشک های ایران است

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در مجمع جهانی کمیته یهودیان آمریکا گفت: اسرائیل بیش از برنامه هسته ای، نگران توان موشکی ایران است.
کد خبر: ۹۱۱۶۹۸
اسرائیل نگران موشک های ایران است

به گزارش جام جم آنلاین ، سناتور باب کورکر عضو جمهوری خواه سنا از ایالات تنسی و رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در مجمع جهانی کمیته یهودیان آمریکا در نشست سالانه انجمن کنترل تسلیحات با عنوان «چالش های هسته ای جهانی» که شب گذشته در محل اندیشکده کارنگی در واشنگتن برگزار شد و شبکه تلویزیونی سی اسپن آن را پخش کرد، گفت:« اسرائیل قدیمی ترین دموکراسی در منطقه خاور میانه (غرب آسیا) است. ما ائتلاف و دوستی دیرینه ای با اسرائیل داریم و در طول سال ها این روابط عمیق شده است. سال گذشته، روابط آمریکا و اسرائیل در زمان مطرح بودن موضوع توافق هسته ای ایران، دچار تنش شد. تردیدی نیست که این اتفاق در روابط ما رخ داده است. خوشحال می شدم بگویم که جمهوری خواهان بیش از دموکرات ها حامی اسرائیل هستند اما خوشبختانه، این سخن درست نیست. در مقاطعی، در این روابط با اسرائیل، افت و خیزهایی به وجود آمده است. اما فکر می کنم باز هم اوضاع به حال عادی باز خواهد گشت، قطع نظر از اینکه چه کسی از گردونه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیرون بیاید و رئیس جمهور شود. به هر حال، در کنگره، هر دو حزب (دموکرات و جمهوری خواه) حامی اسرائیل هستند. هر دو حزب از یادداشت تفاهم روابط آمریکا و اسرائیل نیز حمایت می کنند.

وی افزود: مذاکرات در خصوص این تفاهم نامه در حال انجام است. اسرائیل با تهدیدهای عظیمی از جانب همسایگانش (فلسطینی ها) و هم از جانب تهدیدهای منطقه ای به ویژه ایران مواجه است. وقتی آخرین بار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دیدار کردم ، او به شدت نگران توافق هسته ای بود اما بیش از آن، نگران موشک هایی بود که ایران می سازد و می تواند با آن، تسلیحات هسته ای را شلیک کند. او نگران تسلیحات متعارف ایران بود. این تسلیحات ایران بسیار پیشرفته است و با گذشت زمان بهتر می شود.»

سناتور کورکر گفت: «ما متعهد هستیم یادداشت تفاهم آمریکا و اسرائیل را که در سال دو هزار و هجده منقضی می شود تمدید کنیم. در آینده ای نزدیک، این خبر اعلام خواهد شد که توافقی در این زمینه حاصل شده است. ما در چند مسیر حرکت می کنیم. یکی از مسیرها، همان یادداشت تفاهم معمولی است که در جریان است. مسیر دیگر، ایجاد چتر موشکی برای محافظت از اسرائیل در مقابل تحولات منطقه است. این طرح نیز نهایی خواهد شد. کاری که اسرائیل باید انجام بدهد این است که منتظر بماند تا رئیس جمهور بعدی آمریکا در مسند امور قرار بگیرد.

وی افزود:اگر مقامات اسرائیل احساس می کنند مذاکرات جاری برای رسیدن به این یادداشت تفاهم ، به نظر آنها به اندازه کافی ، خوب نیست، اسرائیل می تواند صبر کند تا رئیس جمهور آتی آمریکا مسئولیت امور را در دست بگیرد. در مجموع باید بگویم به نظر من، توافق با اسرائیل حاصل خواهد شد. در دو تا سه هفته گذشته چندین بار در این خصوص رایزنی کرده ایم. فکر می کنم در آینده بسیار نزدیک، این گفتگوها به نتیجه ای رضایت بخش منتج خواهد شد و اکثریت اعضای کنگره از آن حمایت خواهند کرد.»

منبع:خبرگزاری صدا وسیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها