تیتراژ

شهاب حسینی در انتظار اکران دوم عیدفطر

عوامل فیلم سینمایی «برادرم خسرو» به کارگردانی احسان بیگلری در تدارک اکران عمومی این فیلم در تابستان امسال هستند.
کد خبر: ۹۱۱۱۷۹

فیلم سینمایی برادرم خسرو، اولین ساخته بلند سینمایی احسان بیگلری که در جشنواره فیلم فجر با استقبال خوب منتقدان و مردم روبه‌رو شد، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است در اکران دوم عید فطر روی پرده برود. این فیلم در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر هم نامزد سیمرغ بهترین کارگردانی از بخش «نگاه نو» شد و در اولین حضور بین‌المللی خود در بخش «جلوه گاه شرق» جشنواره جهانی فجر به نمایش درآمد.

در خلاصه داستان برادرم خسرو، آمده است: خسرو که مبتلا به اختلال دو قطبی است، باید مدتی را در خانه برادر بزرگ‌تر خود سپری کند و...

در این فیلم بازیگرانی چون ناصر هاشمی، شهاب حسینی، هنگامه قاضیانی، تژاو یونس پور، جواد یحیوی و بیتا فرهی به ایفای نقش می‌پردازند./ مهر

«شوهر آهو خانم» سریال می‌شود

کاظم راست‌گفتار که فیلم «نقاب» یکی از جنجالی‌ترین فیلم‌های دهه80 را در کارنامه‌اش دارد با اشاره به طرح جدید خود که برای شبکه نمایش خانگی آماده می‌شود توضیح داد: «شوهر آهو خانم» سریالی است که فیلمنامه آن از کتابی با همین نام نوشته علی محمد افغانی گرفته شده است. این سریال یک کار پربازیگر و بسیار سنگین است و امیدوارم بتوانیم این طرح را بخوبی شروع کنیم.

راست‌گفتار ادامه داد: این سریال شهریور سال جاری جلوی دوربین می‌رود و داستان آن در دهه 1310 اتفاق می‌افتد. کتاب شوهر آهو خانم در جامعه با استقبال بسیار خوبی همراه بود و امیدوارم سریال آن نیز بتواند در جذب مخاطب موفق عمل کند. / مهر

پرویز پورحسینی در «صله سحر»

پرویز پورحسینی، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون که سال گذشته با «دوران عاشقی» بر پرده سینماها حضور داشت، امسال «صله سحر» را به نویسندگی و کارگردانی فرزین مهدی‌پور دارد که سال گذشته تولید و نسخه نهایی آن جهت اکران آماده شد، این فیلم تا به امروز موفق به اکران عمومی نشده است.

در حال حاضر درباره این فیلم رایزنی‌هایی با دفاتر پخش در حال انجام است که بزودی نتیجه‌اش مشخص خواهد شد و نسخه‌ای از آن نیز برای دریافت پروانه نمایش ارائه شده که سازندگان فیلم منتظر پاسخ آن هستند. صله سحر به زندگی یک استاد موسیقی با بازی پرویز پورحسینی می‌پردازد که به دلیل ضعف جسمانی توانایی اجرای برنامه ارکستر را ندارد و همین مساله او را مستاصل و پریشان می‌کند.

از بازیگران فیلم می‌توان به ماه‌چهره خلیلی، پرویز پورحسینی،‌ مریم معترف و عنایت شفیعی اشاره کرد./ باشگاه خبرنگاران جوان

«چهارشنبه خون به‌پا می‌شود» در شبکه نمایش خانگی

شورای صدور پروانه نمایش خانگی در جلسه 9 خرداد با عرضه پنج عنوان فیلم ازجمله «چهارشنبه خون به‌پا می‌شود» به این شبکه موافقت کرد.

در جلسه 9خرداد شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، با عرضه فیلم‌های «4باندی» به تهیه‌کنندگی عزت‌الله جامعی ندوشن و به کارگردانی محمدجعفر باقری‌نیا، «چهارشنبه خون به‌پا می‌شود» به تهیه‌کنندگی سیدغلامرضا موسوی و به کارگردانی حماسه پارسا، «بیست هفته» به تهیه‌کنندگی مشترک مجید رنجبر و مسعود قراگوزلو و به کارگردانی مسعود قراگوزلو، «آسپرین قسمت‌های 6 و 7» به تهیه‌کنندگی و به کارگردانی فرهاد نجفی و «کوچه مروارید قسمت9» به‌تهیه‌کنندگی و به کارگردانی سعید سالارزهی موافقت شد.

در این جلسه با عرضه هشت عنوان فیلم خارجی و 9 عنوان فیلم مستند نیز موافقت شد./ میزان

«فصل فراموشی فریبا» جایزه گرفت

مسعود فرجام، جایزه بهترین تریلر (آنونس) جشنواره بین‌المللی گلاسکوی انگلستان را برای فیلم «فصل فراموشی فریبا» دریافت کرد. این فیلم به کارگردانی و تهیه‌کنندگی عباس رافعی پیش از این جوایز متعددی برای سینمای ایران به ارمغان آورده است و آنونس آن هم در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر نیز نامزد بهترین تیزر شد.در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «فصل فراموشی فریبا» داستان زندگی زنی است که گذشته نامتعارفش سایه روی زندگی عاشقانه‌اش انداخته و تلاش او برای فرار از این گذشته، سرنوشت نافرجامی را برای او رقم می‌زند. در این فیلم بازیگرانی چون ساره بیات، امین زندگانی، شهین تسلیمی و عباس شجاع به ایفای نقش می‌پردازند./ مهر

بهرام رادان از چهارشنبه در سینماها

از روز چهارشنبه دو فیلم جدید در سینماها اکران می‌شود که در یکی از آنها بهرام رادان نقش اصلی را بازی می‌کند، «بارکد» و «ایستاده در غبار» فیلم‌هایی است که این هفته روی پرده می‌رود. به گفته غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش،فیلم «بارکد» به کارگردانی مصطفی کیایی در گروه آزادی جایگزین «دلبری» و «ایستاده در غبار» ساخته محمدحسین مهدویان در گروه زندگی جایگزین «اژدها وارد می‌شود» خواهد شد.

وی ادامه داد: سایر فیلم‌ها به دلیل بالا بودن کف فروششان، اکران‌آنها ادامه خواهد داشت./ ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها