سازمان بازرسی کل کشور، اسامی بازنشستگان ورزش را به وزارت ورزش و جوانان اعلام می کند

بازنشسته‌‌ها از ورزش رفتنی شدند

قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان و اینک روسا و مدیرانی که شامل این قانون شده‌اند باید در اندیشه خداحافظی با ورزش باشند. این قانون تاکنون بارها اعلام شده بود، اما این بار ابلاغیه دولت و جدیت مجلس شورای اسلامی برای تعیین تکلیف بازنشسته‌ها شرایط را به کلی تغییر داده است. در همین خصوص دکتر حسن روحانی، قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را برای اجرا به سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی کشور ابلاغ کرد که این مصوبه مجلس و نامه روحانی به وزرایش، فصل‌الخطاب همه مدیران بازنشسته در ورزش ایران است.
کد خبر: ۹۱۱۱۱۴

این قانون در جلسه علنی روز دوشنبه بیستم اردیبهشت در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و 29/2/1395 به تائید شورای نگهبان رسیده است.

متن قانون به این شرح است: قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان ماده‌ واحده ـ ازتاریخ ابلاغ این قانون، به‌کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات مربوط بازنشسته یا بازخرید شده یا بشوند، در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده(5) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8/7/1386 و کلیه دستگاه‌هایی که به نحوی از بودجه عمومی کل کشور استفاده می‌کنند، ممنوع است.

با استناد به تبصره 2 این قانون، دستگاه‌های موضوع این قانون در صورت لزوم می‌توانند از خدمات بازنشستگان متخصص با مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر به‌صورت پاره‌‌وقت و ساعتی استفاده کنند.

در تبصره 3 این قانون هم اشاره شده دستگاه‌های مشمول مکلفند ظرف مدت 60 روز از تاریخ ابلاغ این قانون آن دسته از افرادی را که برخلاف مفاد این قانون به‌‌کار گرفته شده‌اند، از خدمت منتزع و با آنان تسویه‌حساب کنند. افراد مذکور نیز باید ظرف مهلت قانونی مقرر سمت و پست خود را ترک کنند.

با توجه به این ابلاغیه، همه روسای بازنشسته ورزش حتی آن دسته که با مجوز هیات وزیران در انتخابات مجامع فدراسیون‌های ورزشی رای آوردند باید ظرف مدت دو ماه از سمت‌های خود کناره‌گیری کنند. سازمان بازرسی کل کشور نیز بزودی فهرست بازنشسته‌های ورزش در ارکان فدراسیون‌های ورزشی را به وزارت ورزش و جوانان اعلام خواهد کرد. براساس شنیده‌ها نام‌هایی چون دکتر محمدیان رئیس فدراسیون اسکیت، بهرام شفیع رئیس فدراسیون هاکی، محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال (وی علاوه بر بازنشستگی گرین کارت دارد)، بهرام افشارزاده مدیر باشگاه استقلال و... در این فهرست دیده می‌شوند.

سرنوشت دوتابعیتی‌های ورزش

ورزش پدیده‌ای جذاب است که قهرمانان آن در عرصه‌های بین‌المللی از جهات مختلف مورد توجه قرار می‌گیرند. دادن تابعیت به ورزشکاران توسط کشورهای دیگر یکی از این موارد است که ورزش ما را به عنوان کشور مهاجر فرست معرفی می‌کند.

در دنیا قانونی وجود ندارد که برای تابعیت دادن به یک فرد، از کشور مبدا مجوز بگیرند؛ اما طبق اعلام سازمان بازرسی کل کشور در صورت معرفی افراد دوتابعیتی یا دارای گرین‌کارت، آنها باید از پست‌های خود در مشاغل حساس کناره‌گیری کنند.

براساس قانون، ریاست فدراسیون‌های ورزشی در زمره این مشاغل قرار می‌گیرد و طبق گزارش‌های سازمان بازرسی کل کشور تاکنون مکاتبات زیادی با وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته و افراد با تابعیت مضاعف به این سازمان معرفی شده‌اند.

محمد رضاپور

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها