آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی از مراجع تقلید در بیانیه‌ای با هشدار به آزار و اذیت شیعیان پاکستان، گفت: این کارها که از سوی تکفیری‌ها و عوامل وهابی دنبال می‌شود، قابل تحمل نیست. به گزارش مهر، در این بیانیه آمده است: امیدواریم هر چه زودتر مسئولان دولت پاکستان برای جلوگیری از این کارهای غیرعاقلانه که وحدت مسلمین را به خطر می‌اندازد، اقدام کند و نیز مجامع جهانی باید به این فاجعه رسیدگی و برای پایان دادن به آن، اقدام سریع کنند. همزمان آیت‌الله نوری همدانی نیز در بیانیه‌ای خواستار توقف فوری خشونت‌ها علیه شیعیان شد.
کد خبر: ۹۱۰۸۴۶

شمخانی: تداوم مسیر انقلاب، بی‌خامنه‌ای ممکن نیست

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر این‌که انقلاب اسلامی در هیچ جای جهان بی‌نام خمینی شناخته شده نیست، اظهار کرد: تداوم مسیر صحیح انقلاب اسلامی نیز بی‌خامنه‌ای ممکن نیست. به گزارش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی در همایش ملی روش‌های تحلیل اطلاعات گفت: این درس را از مقام معظم رهبری آموختیم که نفوذ مهلک‌ترین شکل خصومت دشمن است که مولفه‌های توان درونی کشور را هدف قرار می‌دهد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات هم در این همایش با بیان این‌که تحلیلگران عرصه اطلاعاتی باید نگاه عمیق و بصیر داشته باشند، گفت: نباید به تحلیلگران برچسب سیاسی و عوام‌گرایی زد.

رایزنی نمایندگان برای عضویت در کمیسیون‌ها

تلاش نمایندگان مجلس برای مشخص شدن ترکیب کمیسیون‌های تخصصی خانه ملت همچنان ادامه دارد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، هم‌اکنون بیشترین درخواست‌ها برای عضویت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و کمترین تقاضا برای کمیسیون‌های شوراها و قضایی حقوقی است. براساس آخرین خبرها 38 درخواست برای عضویت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی صورت گرفته و کمیسیون‌های صنایع و معادن با 32 تقاضا و کمیسیون برنامه و بودجه با 31 تقاضا در رده‌های بعدی قرار دارند.

گلایه کواکبیان از لاریجانی

مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران در مجلس در اخطاری قانون اساسی با اشاره به اعلام انصراف خود در انتخابات رئیس دائم مجلس در روز سه‌شنبه خطاب به لاریجانی گفت: ما هر چه اظهار بر انصراف کردیم شما مسخره گرفتید و گفتید دارد با ما بای‌بای می‌کند. در حالی که بنده هیچ بای‌بایی نداشتم بلکه می‌خواستم اعلام انصراف خود را بگویم. به گزارش فارس، وی افزود: متاسفانه اعلام کردند که بنده 11 رای آورده‌ام در حالی که اگر کسی انصراف بدهد آرای متعلق به او جزو آرای باطله است. علی لاریجانی به این گلایه‌های کواکبیان پاسخی نداد.

آغاز رسیدگی به پرونده بابک زنجانی در دیوان عالی

وکیل بابک زنجانی با اشاره به این‌که پرونده موکلم در دیوان عالی در حال رسیدگی است،‌ گفت:‌ مسئولان دیوان شعبه رسیدگی‌کننده به پرونده را محرمانه‌ خوانده‌اند. رسول کوهپایه‌زاده وکیل بابک زنجانی درخصوص رسیدگی به پرونده موکلش به فارس افزود: پس از مراجعات متعدد به دیوان عالی کشور مشخص شد که پرونده موکلم جهت رسیدگی تعیین شعبه شده و قضات دیوان در حال رسیدگی به پرونده هستند، اما شعبه مربوطه محرمانه بوده و نمی‌گویند کدام شعبه است. وی تصریح کرد: مسئولان دیوان عالی کشور اعلام کرده‌اند این اقدام از آن جهت است که قضات فارغ از حواشی و جو رسانه‌ای و سیاسی در آرامش به کار قضایی خود بپردازند.

انتقال 32 تن آب سنگین به آمریکا در هفته‌های آینده

علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه مراسم روز ملی روسیه در تهران در گفت‌وگو با فارس درباره انتقال 32 تن آب سنگین به آمریکا با بیان این‌که هنوز پول واریز نشده و هرگاه واریز شد، آب سنگین را ارسال می‌کنیم، گفت: انتقال آب سنگین به آمریکا در هفته‌های آینده انجام خواهد شد.

پیشنهاد ریاست مرکز پژوهش‌ها به عارف

سهیلا جلودارزاده، نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران درباره احتمال انتخاب عارف به عنوان رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به تسنیم گفت: پیشنهاد رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به آقای عارف هم داده شده ولی فعلا او نظر خود را در این زمینه اعلام نکرده است. وی در پاسخ به این پرسش که آیا اعضای کمیسیون‌های مجلس دهم انتخاب شده‌اند، گفت که فعلا روسای آن تثبیت شده است.

افزایش قدرت موشکی ایران

خبرگزاری صداوسیما نوشت: محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم اختتامیه نخستین کنگره جهانی اقتدار با بیان این‌که توان موشکی جمهوری اسلامی ایران در زمینه دقت، برد و تأثیرگذاری روزبه‌روز بیشتر شده است، اظهار کرد: نهضت شهید تهرانی‌مقدم به عنوان یک نهضت علمی و عملی در راستای یک فناوری پیشرفته تاکنون ادامه یافته و مطمئن هستیم که ادامه‌دار نیز خواهد بود.

عربستان نقشه‌های جدیدی برای ایران دارد

تسنیم به نقل از رویترز نوشت: عربستان به‌دنبال توسعه راهبرد ضدایرانی فراتر از خاورمیانه است. تقابل میان ایران و عربستان از لبنان و یمن فراتر رفته و ریاض به‌دنبال کنترل توسعه فعالیت‌های ایران در کشورهای عرب است و از این‌رو اقداماتی را برای جلب حمایت کشورهایی مانند پاکستان و مالزی از طریق ایجاد ائتلاف مبارزه با تروریسم انجام داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها