مرد بانکدار و اعضای خانواده‌اش برای خرید عتیقه راهی بیجار شدند غافل از این که سرنوشت شومی در انتظارشان است.
کد خبر: ۹۰۹۵۱۱

قاتل زوج جوان و دوقلوهای آنها را به طرز هولناکی کشت و پرونده زندگی‌اش در زندان برای همیشه بسته شد.‌راز این جنایت از 23 اردیبهشت سال 92 و در پی ناپدید شدن اعضای خانواده‌ای در ملارد در دستورکار پلیس قرار گرفت. زمانی که ماموران رسیدگی پرونده را در دستور کار قرار دادند، تصور نمی کردند در برابر معمای جنایتی هولناک قرار گرفته‌اند.‌ مردی که موضوع ناپدید شدن اعضای این خانواده را به پلیس گزارش داد، در جریان تحقیقات گفت: برادرم، همسرش و دو فرزند او که ساکن ملارد هستند، از چند روز قبل به طرز مرموزی مفقود شده‌اند و کسی از آنان خبر ندارد، بلکه به تلفن‌های همراه خود نیز جواب نمی‌دهند.

مرتضی کارمند بانک بود و بعد از اتمام ساعت کاری بانک به بنگاهی می‌رفت و در آنجا کار می‌کرد. کسی از سرنوشت او، همسرش و دو قلوهای هشت ساله‌شان خبر نداشت. کلید حل این معما زمانی در دست پلیس قرار گرفت که ماموران دریافتند مرتضی علاقه زیادی به اشیای عتیقه داشت.

تجسس پلیس در این شاخه نشان داد، مرتضی و اعضای خانواده‌اش آخرین بار همراه مردی به نام کریم دیده شده‌اند.

وقتی نام و مشخصات کریم در بایگانی پلیس مورد بررسی قرار گرفت، مشخص شد وی فردی سابقه‌دار است. همین مساله سوءظن نسبت به این مرد را تشدید کرد و کارآگاهان، وی را بازداشت کردند. وقتی خودروی کریم مورد بازرسی قرار گرفت سلاح کمری، اوراق هویتی مرتضی و همسرش و دو حلقه النگو متعلق به زن جوان کشف شد.

کریم بعد از اعتراف به قتل گفت: «من می‌دانستم مرتضی در زمینه خریدوفروش عتیقه کار می‌کند. حدس می‌زدم پول زیادی داشته باشد و بتوانم با سرقت از او ثروتمند شوم برای همین باب دوستی را باز کردم و وی را به بهانه خرید عتیقه به شهرستان بیجار کشاندم.

قبل از سفر با سه نفر صحبت کرده و آنها پذیرفته بودند به من برای اجرای نقشه‌ام در ازای دریافت پول کمک کنند. بعد از این که قرارهای اولیه گذاشته شد من و مرتضی همراه دو پسر و همسرش راهی بیجار شدیم و من او را برای انجام معامله به باغی کشاندم. در آنجا ‌همراه سه همدستم به این زوج حمله کردیم و دست و پای آنان را بستیم و توانستیم مبلغ 17میلیون‌ تومانی را که مرتضی همراهش آورده بود، به چنگ بیاوریم بعد با تهدید این زوج کارت عابربانک و رمز آن را از آنها گرفتیم و شش‌میلیون‌ تومان دیگر را هم از این طریق به حساب خودم واریز کردم. بعد از آن مرتضی و همسرش را با استفاده از طناب خفه کردم و اجسادشان را در مزارع گندم جاده بیجار ـ همدان انداختم.»

متهم به قتل درباره سرنوشت دوقلوها نیز گفت: «ما بعد از کشتن پدر و مادر آنها دست و پای هردو نفرشان را بستیم و آنها را در صندوق عقب خودرو گذاشتیم و به سمت تهران حرکت کردیم، اما وقتی به قزوین رسیدیم متوجه شدیم آنها به دلیل نرسیدن هوا فوت شده‌اند برای همین اجساد آنها را نیز در حوالی قزوین رها کردیم.»

کارآگاهان بعد از شنیدن اعترافات این مرد، در عملیات ویژه‌ای سه همدست او را دستگیر کردند. این افراد پذیرفتند در این قتل‌عام به کریم کمک کرده و از او پول گرفته‌اند.

با تکمیل تحقیقات پرونده با صدور کیفرخواست برای متهمان برای محاکمه به شعبه 113 دادگاه کیفری فرستاده شد. در ابتدای جلسه محاکمه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: در این پرونده کریم 29 ساله متهم به مباشرت در قتل چهارنفر از اعضای یک خانواده است.

وی همچنین متهم به حمل سلاح و آدم‌ربایی بوده و سه همدست وی به نام‌های امیر، مجید و میلاد متهم به مشارکت در آدم‌ربایی هستند. با توجه به هولناک بودن این جنایت درخواست دارم متهمان در ملأ‌عام مجازات شوند. در ادامه اولیای دم در جایگاه قرار گرفته و برای قاتل درخواست قصاص کردند.

وکیل اولیای‌دم در شکایتش گفت: کریم دو هفته قبل از جنایت مبلغ سه میلیون تومان از مقتول گرفته و با آن اسلحه خریده بود. او سپس مرتضی را به بیابان‌های اطراف بیجار برده و در آنجا 16 میلیون تومانی که مقتول همراه داشت را سرقت کرده و او را مجبور کرد تا در تماس با برادرش شش میلیون تومان دیگر از او بگیرد. متهم پس از رسیدن به هدف خود مرتضی را خفه کرده و بعد رقیه (همسر مقتول) و دو پسر دوقلو آنها به نام‌های امیرمهدی و محمدمرتضی را از زنجان به محل جنایت کشانده و آنها را نیز به قتل رساند.

کریم پس از قرار گرفتن در جایگاه با رد اتهاماتش اظهار کرد: فقط اسلحه متعلق به من بود و مرتکب هیچ قتلی نشده ام. مرتضی همسایه ما و در کار خرید و فروش عتیقه بود. من به بانه می‌رفتم و از آنجا جنس می‌آوردم. مرتضی یک روز سراغ من آمد و گفت: برای معامله یک مجسمه عتیقه قصد رفتن به بانه را دارد و از من خواست تا او را همراه خود ببرم. روز حادثه برای این که ماموران به ما مشکوک نشوند او همسر و فرزندانش را همراه خود آورد.

در طول مسیر با افرادی تماس تلفنی داشت و در خصوص معامله عتیقه صحبت می‌کرد. من آنها را به یک مسافرخانه بردم که در آنجا دو نفر به نام‌های جبار و یوسف با یک دستگاه خودرو زانتیا سفید رنگ سراغ من آمده و از من خواستند مرتضی را ربوده و تحویل آنها دهم.‌ قرار بود برای این کار 50 میلیون تومان دستمزد بگیرم ابتدا مخالفت کردم، اما وسوسه پول باعث شد با آنها همکاری کنم. در قهوه‌خانه با سه متهم دیگر پرونده آشنا شدم و قرار شد در برابر پرداخت 500 هزار تومان به هر کدام از آنها در این قتل به من کمک کنند. ما مرتضی را ربوده و به بیابان بردیم که در آنجا قرار بود جبار و یوسف از او یک چک گرفته و رهایش کنند، اما وقتی به خودم آمدم او را به قتل رسانده بودند.

قضات ادعاهای کریم را در جلسه دادگاه رد کرده و او را به قصاص محکوم کردند. با تائید حکم قصاص، مرد جنایتکار چهارشنبه گذشته در زندان اجرا شد تا پرونده زندگی‌اش برای همیشه بسته شود.

اجرای حکم عاملان جنایت شیطانی

‌ چهارشنبه گذشته دو جوان که تحت عنوان مسافر زن جوانی را سوار بر خودروی خود کرده و تحت آزار قرار داده بودند نیز به دار مجازات آویخته شدند.

چندی پیش دختر جوانی با مراجعه به پلیس از دو جوان شیطان صفت شکایت کرد. او گفت: امروز برای رفتن به خانه سوار خودرویی شدم. دو‌پسر جوان سرنشین خودرو بودند. پس از طی مسافتی راننده تغییر مسیر داد و در محلی خلوت توقف کرد. بعد از آن دو جوان مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند.

باتوجه به شکایت دختر جوان، تحقیقات کارآگاهان جنایی آغاز شد و درحالی که هیچ رد و سرنخی از آنها در دست نبود، کارآگاهان موفق به دستگیری دو جوان شدند.

متهمان باتوجه به مدارک پلیسی به جنایت سیاه اعتراف کرده و به دنبال این اعتراف پرونده آنها به دادگاه کیفری استان ارجاع شد.

باتوجه به اظهارات دختر جوان، اعترافات متهمان و مدارک موجود در پرونده دو متهم به اعدام محکوم شدند. صبح چهارشنبه گذشته دو پسر جوان به دار مجازات آویخته شدند.

امیرعلی حقیقت‌طلب

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها