هواداران بازپس‌گیری لایحه اصلاح قانون کار توسط دولت فرانسه همچنان به اعتراض‌های خود ادامه می‌دهند و امیدوارند بتوانند در هفته جدید ناآرامی‌های اجتماعی را شکل داده و در آستانه برگزاری مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا، دولت را در مقابل مطالبات خود تسلیم کنند.
کد خبر: ۹۰۹۳۰۵

در این میان، چهار اتحادیه فعال در این اعتصاب‌ها قصد دارند از امروز (سه‌شنبه) به اعتصاب‌های قابل تمدید دست بزنند. اتحادیه‌ها امیدوارند با این اقدام بر روند مذاکرات که تا 6 ژوئن (17 خرداد) ادامه خواهد داشت، تاثیر بگذارند. کنفدراسیون عمومی کار فرانسه نیز اعلام کرد تا زمانی که دولت برنامه اصلاحاتی کار خود را متوقف نکند، به تظاهرات و اعتراضات خود ادامه خواهد داد. این اتفاقات در حالی است که فعالیت در شش پالایشگاه از هشت پالایشگاه فرانسه همچنان متوقف است یا با کندی صورت می‌گیرد. اعتصاب در دو پایانه نفتی «مارسی» در جنوب و «اَور» در شمال غرب فرانسه که دو فرودگاه «اورلی» و «روآسی» پاریس را تغذیه می‌کنند، ادامه دارد. با این حال با دستور دولت، فعالیت بخش‌های نفتی کاملا متوقف نشده و به شکل حداقلی ادامه دارد.

دولت فرانسه که در فاصله زمانی یکساله تا انتخابات ریاست جمهوری میزان قابل توجهی از محبوبیت خود را از دست داده است، تاکنون هیچ سازشی را نپذیرفته و همچنان در برابر قدرت‌نمایی نخستین اتحادیه کارگری فرانسه مقاومت می‌کند. در حالی که «فرانسوآ اولاند» و «مانوئل والس» رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر فرانسه تاکید دارند که کار لایحه اصلاحی را تا پایان پیش خواهند برد، برخی از نمایندگان سوسیالیست ایجاد تغییراتی در بندی از لایحه را که بیش از دیگر بخش‌ها مورد مناقشه است، راهی برای برون رفت از بحران می‌دانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها