
به گزارش اخبار خودرو، در این پیکاپ مقدار قابل توجهی از سقف خودرو برداشته شده، اما با اضافه شدن پهنای بیشتر به ستون B استحکام آن حفظ شده است. در صندوق عقب M3 برش خورده تا محفظه بار به معنای واقعی ایجاد شود، اما متاسفانه این در مثل باقی پیکاپها از انتهای آن باز نشده و مانند یک M3 کوپه معمولی به سمت بالا باز میشود. لازم به ذکر است ب امو در آوریل 2011 مدل E93 M3 پیکاپ را با کمی تفاوت نسبت به مدل مذکور تولید کرده بود.
پژو 3008؛ تولد دوباره یک اسیووی
پژو امیدوار است با 3008 جدید خود که فروش آن در نوامبر امسال آغاز خواهد شد بخش بزرگتری از بازار پررونق اسیووی و کراس اوورها در انگلستان را تصاحب کند.
به گزارش پدال ظاهر خشن، جلو پنجره بزرگتر، تجهیزات ایمنی، فناوریهای جدید و آخرین طراحی پژو یعنی آی ـ کاکپیت از ویژگیهای بارز نسل دوم پژو 3008 است. این مدل پژو، روی شاسی چند تکه EMP2 پژو سیتروئن سوار شده تا وزن آن نسبت به مدل قدیمی، صد کیلوگرم کاهش یابد. ابعاد آن نیز تقریبا مانند رقبای اصلیاش یعنی کیا اسپرتیج و هیوندای توسان است. با وجود این که ارتفاع خودرو از سطح زمین 50 میلیمتر افزایش یافته، اما ارتفاع کلی 3008 نسبت به نسل قبلی بدون تغییر باقی مانده است.
وجود یک صفحه نمایش 12.3 اینچی در پشت فرمان در کنار یک مانیتور لمسی هشت اینچی به راننده کمک میکند اطلاعات دلخواه خود را روی آن مشاهده کند. افزایش فضای پای سرنشینان عقب، حجم محفظه بار نسبت به مدل قبلی، ظاهر آیرودینامیک بهتر در کنار تایرهایی با مقاومت کمتر در برابر هوا با هدف کاهش مصرف انرژی، دیگر ویژگیهای پژو 3008 است. وجود دو موتور 1.2 لیتری و 1.6 لیتری بنزینی برای 3008، مصرف سوخت را در حد 4 لیتر در هر 100 کیلومتر رسانده است.
هرچند ارائه این محصول در سه تیپ اکسس، اکتیو و آلور تایید شده، اما اطلاعات بیشتر در ماههای آتی منتشر خواهد شد. انتظار میرود قیمت 3008 هنگام عرضه در حدود 21000 پوند باشد که اندکی بیشتر از مدل فعلی با قیمت 20 هزار و 295 پوند خواهد بود. همچنین پژو 3008 جدید کاملا از کیا اسپرتیج با قیمت پایه 18000 و هیوندای توسان با 18 هزار و 995 پوند گرانتر خواهد بود.
تغییر در شورولت تراورس
کراس اوور بزرگ شورولت از پلتفرمی که در کادیلاک XT5 و جیامسی آکادیا به کار رفته استفاده خواهد کرد.
به گزارش پدال، این کراساوور به لطف معماری جدید سبکوزنتر شده و احتمالا از همان پیشرانه بهروز شده آکادیا که نسخهای شش سیلندر 3.6 لیتری است بهره خواهد برد. این پیشرانه میتواند با گیربکس 9 سرعته اتوماتیک جدیدی که با همراهی فورد توسعه یافته جفت شود. برخلاف آکادیا، تراورس ردپاهای اصلی نسل قبل را دنبال خواهد کرد. تراورس با سه ردیف صندلی و سیستم چهارچرخ محرک از بهار 2017 با قیمت تخمینی 33 هزار دلار در دسترس خواهد بود.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
محمود قماطی، نائبرئیس شورای سیاسی حزبالله در گفتوگوی اختصاصی با «جامجم»:
صریح و بیپرده با علیرضا خانی عضو سابق هیأت مدیره استقلال
داود فتحعلیبیگی معتقد است اقتباس از یک متن باید بهگونهای باشد که با فرهنگ بومی ما سازگاری پیدا کند