سایه روشن

محکومیت یک ایرانی ـ کانادایی به اتهام نقض تحریم‌ها

دستگاه قضایی آمریکا یک ایرانی ـ کانادایی را به اتهام نقض تحریم‌های وضع شده علیه ایران به حبس محکوم کرد.
کد خبر: ۹۰۷۷۱۷

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری گلوب اندمیل، علیرضا پارسا 45 ساله روز دوشنبه از سوی دستگاه قضایی آمریکا به اتهام ارسال تجهیزات الکترونیکی ممنوع به ایران به سه سال زندان محکوم شد. دادگاه مدعی است، وی از سال 2009 تاکنون محدودیت‌های واشنگتن درخصوص صادرات کالا را نقض کرده و به شرکت‌ها و موسسات ایرانی برای خرید قطعات الکترونیکی کمک می‌کرده است. دولت آمریکا مدعی است که علیرضا پارسا این قطعات را از تولیدکنندگان آلمانی و برزیلی خریداری کرده و به شرکت مورد نظر خود به کانادا می‌فرستاده است تا از آنجا به ایران انتقال یابد.

تغییر در کابینه گمانه‌زنی است

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت برخی اخبار مبنی بر تغییر در کابینه از جمله آنچه درباره تغییر وزیر کشور مطرح می‌شود را گمانه‌زنی دانست و گفت: این نوع گمانه‌زنی‌ها همیشه بعد از یک تحول یا یک انتخابات اتفاق می‌افتد و عده‌ای نظراتی دارند که مایلند تغییراتی رخ دهد یا بعضی‌ها فکر می‌کنند محصول هر تغییری در مجلس باعث تغییر در دولت خواهد بود. سخنگوی دولت در گفت‌وگو با ایسنا همچنین درباره انتخابات هیأت رئیسه مجلس دهم و موضع دولت در این زمینه تأکید کرد: دولت اساسا آن حوزه را برای ورود خود مجاز نمی‌داند که بخواهد برای مجلس رئیس انتخاب کند؛ این نه شدنی است و نه مقتضی و این یک بحث کاملا درون‌مجلسی است و دولت در آن هیچ مداخله‌ای ندارد.

وزارت علوم جلوی فرار مغزها را بگیرد

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با تاکید بر این‌که فرهنگ غربی باید از دانشگاه‌های کشور برچیده شود و فرهنگ اسلامی جای آن را بگیرد، اظهار کرد: علوم اسلامی باید در دانشگاه‌ها تدریس شود تا دانشجویان به خودباوری و اعتماد به نفس برسند، چراکه ما تولیدکننده بودیم، نه مصرف‌کننده.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله مکارم‌شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار وزیر علوم، تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها را دارای اهمیت ویژه توصیف کرد و گفت: از این طرح باید حمایت کرد، زیرا این باعث پیشرفت درسی دانشجویان می‌شود. وی همچنین تصریح کرد: وزارتخانه علوم و تحقیقات باید از فرار مغزها جلوگیری کند.

توکلی: برای نامزدی ریاست‌جمهوری هنوز تصمیمی ندارم

احمد توکلی، نماینده مجلس نهم درباره احتمال نامزدی‌اش برای ریاست‌جمهوری گفت هنوز تصمیمی در این‌باره ندارد. به گزارش خبرآنلاین، توکلی که در حاشیه آخرین جلسه علنی مجلس نهم در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، درباره برنامه بعدی‌اش در زمان فراغت از نمایندگی، گفت: در دید‌بان شفافیت و عدالت، سازمان مردم‌نهادی که برای مبارزه با فساد تشکیل شده است، فعال خواهم بود. وی در پاسخ به این‌که به مجلس نهم چه نمره‌ای می‌دهید، تنها به بیان این جمله بسنده کرد: هرچه مجلس‌ها پیش می‌روند، نمره‌ها کمتر می‌شود.

تحلیل تایم از توافق ایران، افغانستان و هند

نشریه آمریکایی تایم در یادداشتی با طرح این سوال که سفر نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند به ایران برای آسیا به چه معناست، نوشت: گرچه هم مودی (نخست‌وزیر هند) و هم روحانی از نام بردن پاکستان اجتناب کردند، اما بسیاری این توافقات را تلاش برای ایجاد موازنه علیه تعمیق نفوذ چین در منطقه از راه پاکستان ارزیابی می‌کنند. به گزارش فارس، نشریه آمریکایی ادامه می‌دهد: چابهار در نزدیکی مرز ایران ـ پاکستان است و به نظر می‌رسد این مسیر پیشنهادی ترانزیتی (توافق‌نامه چابهار) از راه ایران و افغانستان، پاسخی به توافق‌نامه سال گذشته کریدور اقتصادی چین ‌ـ پاکستان باشد. نویسنده این یادداشت می‌افزاید: ایران در گذشته، از وعده‌ها و قول‌های هند ناامید شده است و سفر نخست‌وزیر هند به تهران تا حدودی برای آن بود که این پیام را برساند که چنین موضوعی تکرار نخواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها