لاله صدیق، تنها دختر رالی قهرمانی کشور، شیرازی است. با لغو رالی خاورمیانه، امسال رالی‌بازان همان مسیر را برای قهرمانی طی می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۷۶۳۹

رالی بازان فردا در شیراز از نزدیکی تخت جمشید استارت می‌زنند تا دو روزه مسیر 847 کیلومتری را پشت‌سر بگذارند. دو روزی که از 8 صبح تا 5 بعدازظهر، 12 تست سرعت دارند؛ تست‌هایی در جاده‌های خاکی و جنگلی و البته مسافت‌های آسفالت. البته رالی‌بازان از دیروز کارشان با بازدید مسیر، معاینه فنی خودرو و... شروع شده است. ظاهرا این بار رالی‌بازان به عشق رالی خاورمیانه دوباره همان مسیر را طی می‌کنند. لاله صدیق می‌گوید: ما امسال برای رالی قهرمانی دقیقا درهمان مسیر رالی خاورمیانه رقابت می‌کنیم. میزبانی را که متاسفانه از دست دادیم.

او خوشحال است هنوز پرچم بانوان را در رالی بالا نگه داشته: «سال قبل در مسابقه کاندیدای رالی خاورمیانه دو راننده بانو بودیم، اما امسال باز تنها هستم. فکر می‌کنم به خاطر شرایط سخت رالی، بانوان ترجیح می‌دهند در اسلالوم، کارتینگ و... شرکت کنند. امیدوارم شرایط طوری پیش برود که طلسم استقبال کم بانوان در رالی شکسته شود.

اما لاله صدیق که تا قبل از این برای مقام در رالی با رقبای مردش کری می‌خواند، حالا نگاهش جور دیگری شده: امسال برایم تمام کردن رالی در صحت و سلامت کامل مهم‌تر است. البته هر چه در چنته دارم، رو می‌کنم تا مسابقه را خوب تمام کنم، اما امسال نمی‌خواهم استرس زیادی به خودم وارد کنم. تنها بانوی رالی‌باز حتی حرف از تقسیم مقام با بقیه می‌زند: سال‌های قبل خیلی ریسک می‌کردم و فقط برای مقام رانندگی می‌کردم، اما حالا جور دیگری مسابقه می‌دهم. شاید با این شرایط، موقعیت برای بقیه هم پیش بیاید تا مقام بگیرند. می‌خواهم قهرمانی را با بقیه تقسیم کنم، چراکه همه ما از خوشی، ناراحتی، پیروزی و امکانات سهم داریم. قبلا شاید به خاطر غرور جوانی و کم‌تجربگی به دیگران اجازه خودنمایی نمی‌دادم، اما حالا فرق می‌کند. البته آن موقع جو در اتومبیلرانی علیه بانوان بود. در این 14 سال سعی کرده‌ام جو را تغییر دهم. صدیق امیدوار است تعداد بانوان رالی‌باز بیشتر شود: من به رغم همه مشکلات هنوز هستم. دلم می‌خواهد بانوان به این موضوع برسند که با همه شرایط سخت می‌توانند و تنها کافی است بخواهند و راه ماندن را پیدا کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها