آزادسازی112 هزار کیلومتر محدوده معدنی در خراسان رضوی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: 112هزار کیلومتر مربع از محدوده‌های معدنی استان که سرمایه‌گذاران متقاضی به ثبت رسانده‌اند اما چند سال است هیچ فعالیتی در آن انجام نداده‌اند، از تملک افراد خارج و آزادسازی شد.
کد خبر: ۹۰۷۳۰۸

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، راضیه علیرضایی افزود: این محدوده‌های معدنی آزاد شده در اختیار متقاضیانی که قصد فعالیت در این زمینه دارند، قرار می‌گیرد. وی اظهار کرد: 12 هزار کیلومترمربع محدوده معدنی در خراسان رضوی از 9 سال گذشته تاکنون برای مطالعات ژئوفیزیک بلوکه شده بود که با پایان مطالعات، هم‌اکنون 39 منطقه امید بخش معدنی شامل آهن، طلا، مس، سرب و روی در آن شناسایی و بقیه نیز آزاد شده است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به جهتگیری صدور پروانه‌های بهره‌برداری از معادن کوچک به سمت معادن متوسط و بزرگ در سال گذشته گفت: سال 94 حدود 640 میلیارد ریال برای تجهیز و بهره‌‌برداری از معادن متوسط و بزرگ در استان سرمایه‌گذاری شد که این میزان دو برابر سال 93 بود.

او بهره‌برداری دو طرح فولادسازی شامل گندله‌سازی و کنسانتره‌سازی در سنگان با تامین منابع آبی، بهره‌برداری واحد 800 هزار تنی فولاد در نیشابور و صادرات آهن و فولاد از خراسان رضوی برای نخستین‌بار را از برنامه‌های امسال اعلام کرد. از 66 نوع ماده معدنی شناخته شده کشور 46 نوع آن در خراسان رضوی وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها