رئیس پیشین سازمان اطلاعات اسرائیل (موساد)، تل‌آویو را به مذاکره و گفت‌وگو با جنبش حماس فراخواند.
کد خبر: ۹۰۷۲۸۱

به گزارش فارس و به نقل از روزنامه معاریو، افرایم هالیوی که از سال 1998 تا 2002 ریاست موساد را به عهده داشت، گفت: اسرائیل پنج جنگ علیه حماس انجام داده، اما این جنبش شکسته نشده است. یعنی جنگ‌ها هدفش محقق نشده و در نتیجه باید دوباره به تعامل با جنبش حماس اندیشید. وی افزود: بعد از جنگ «صخره سخت» (جنگ 52 روزه سال 2014) بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر به روزنامه اسرائیل تودی گفت: «اگر عملیات نظامی در غزه 500 روز هم طول بکشد، نتیجه تفاوتی نمی‌کند و فقط بهای آن هنگفت می‌شود..»

در عین حال نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه از آمادگی خود برای مذاکرات مستقیم بدون پیش شرط با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد.

فرانسه هدف شماره یک داعش است

مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی BFMTV، فرانسه را هدف شماره یک گروه تروریستی داعش خواند.

والس که اخیرا سفری دیپلماتیک به سرزمین‌های اشغالی داشته، طی این گفت‌وگو اعلام کرد: تهدید علیه فرانسه هنوز در سطح بسیار بالایی قرار دارد. به عنوان مثال میدانیم که هدف حملات بروکسل بی‌شک فرانسه بوده است. وی با اشاره به انهدام پی‌درپی شبکه‌های تکفیری در کشور و بازداشت و بازجویی افراد مظنون به عضویت در این شبکه‌ها افزود: تمام فرانسه در معرض تهدید قرار دارد و باید صد درصد در حالت آماده‌باش باشد و باید بگویم من هرگز درخصوص مسائل مربوط به امنیت داخلی به هم‌میهنانم دروغ نمی‌گویم، چرا که خود، زمانی وزیر کشور بوده‌ام.

شهادت بدرالدین، اراده حزب‌الله را قوی‌تر کرد

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگوی اختصاصی با سایت خبری العهد، درباره شهید مصطفی بدرالدین، فرمانده برجسته حزب‌الله و شهادتش گفت: شهادت بدرالدین اراده ما را بیش از پیش تقویت کرد و البته ما از کسانی نیستیم که از این اتفاقات دردمند شویم بلکه فداکاری‌ها و شهادت‌ها حرکت ما را به جلو تقویت و مسئولیتمان را سنگین‌تر می‌کند. وی تاکید کرد: توطئه‌ای که ما با آن مواجه‌ایم تنها یک چیز است و آن هم طرح تکفیری آمریکا، اسرائیل ‌و عربستان است که هدفش تامین منافع تل‌آویو است.

بان کی مون خواستار مذاکره دولت و مخالفان در ونزوئلا شد

دبیر کل سازمان ملل متحد در واکنش به شدت گرفتن تنش‌ها در ونزوئلا، خواستار گفت‌وگوی دولت و مخالفان شد. به گزارش شینهوا، بان کی مون با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: من تحولات ونزوئلا را رصد می‌کنم و از دولت و جناح مخالف در ونزوئلا می‌خواهم از طریق گفت‌وگو مشکلات به‌وجود آمده در این کشور را حل کنند. در بیانیه بان کی مون آمده است: ابتکار عملی که از سوی برخی سیاستمداران برای مذاکره میان دولت و جناح مخالف مطرح شده، قابل تقدیر است. دولت و جناح مخالف در ونزوئلا باید چالش‌های موجود را از طریق مذاکرات معنادار حل و فصل کنند.

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین خواستار تابعیت از قانون توسط هر دو جناح شد و گفت که چنین رویکردی می‌تواند به نفع مردم این کشور باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها