در حالی‌که مذاکرات مربوط به یمن با افت و خیز‌های فراوانی همراه شده است و روند این گفت‌وگو‌ها در کویت به کندی پیش می‌رود، این کشور با موج تازه‌ای از بمبگذاری‌ها روبه رو شده است. در تازه‌ترین خشونت‌ها، دیروز انفجار‌های صورت گرفته در عدن چندین کشته و زخمی برجای گذاشت.
کد خبر: ۹۰۷۲۷۸

به گزارش خبرگزاری‌ها، یکی از این انفجارها در منطقه خور مکسر در عدن (جنوب یمن) روی داده و کمیته جذب نیروهای نظامی وابسته به عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن را هدف قرار داده است.

عیدروس الزبیدی، فرماندار عدن در گفت‌وگو با اسکای نیوز از کشته‌شدن دست‌کم 50 نفر و زخمی شدن 40 نفر خبر داده است.

از سوی دیگر خبرگزاری‌های عربی گزارش کردند، در انفجار دیگری نیز اردوگاه نظامی بدر وابسته به ارتش یمن (بخش وفادار به هادی) را هدف قرار داده که شماری کشته و زخمی به همراه داشته است. گروهک تروریستی داعش مسئولیت این دو انفجار را به عهده گرفته است.

عدن یکی از شهرهای تحت اشغال نیروهای وابسته به ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان برای تجاوز به یمن است. حفظ امنیت این شهر به‌عهده نیروهای اماراتی است که تا کنون در این زمینه با شکست مواجه شده‌اند.

در همین حال حملات وحشیانه به مناطق غیر نظامی از سوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان انتقاد‌های زیادی را از سوی سازمان‌های حقوق بشری مستقل در پی داشته است.

مارک گلدرینگ، مدیر اجرایی گروه بین‌المللی مبارزه با فقر و بی عدالتی «آکسفام» با صدور بیانیه‌ای گفت: انگلیس آتش جنگ وحشیانه را در یمن با تامین تسلیحات عربستان سعودی، شعله‌ور می‌کند.

وی افزود: بحران یمن بیش از 80 درصد جمعیت این کشور را نیازمند کمک‌ فوری کرده است. گلدرینگ از دولت انگلیس خواست همه حمایت‌های خود را از این جنگ متوقف و به همه کسانی که در این جنگ شرکت دارند، فشار وارد کند.

سازمان عفو بین‌الملل نیز در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: به شواهد جدیدی دست یافته است که نشان می‌دهد عربستان سعودی در حملات هوایی خود به یمن از بمب‌های خوشه‌ای ساخت انگلیس استفاده کرده است.

عفو بین‌الملل در نامه‌ای به دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس از وی خواسته است درباره رسوایی استفاده از بمب‌های خوشه‌ای BL-755 که در روستایی در شمال یمن مورد استفاده قرار گرفته است، فورا تحقیق کند.

براساس این گزارش، عفو بین‌الملل همچنین از دولت انگلیس خواسته تا در زمینه نقش احتمالی نیروهای انگلیسی و پرتاب این بمب‌های خوشه‌ای توسط جنگنده‌های تورنادو شفاف‌سازی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها