کمپانی گوگل به تازگی کنفرانس توسعه دهندگان خود در سال جاری موسوم به Google I/O 2016 را پشت سر گذاشت و توانست با رونمایی از آخرین دستاوردها و تبیین برنامه های خود برای آینده، این باور را در ذهن علاقه مندان شکل دهد که به درک درستی نسبت به آینده و اهداف خود دست یافته است.
کد خبر: ۹۰۷۱۵۹
آیا اپل به سرنوشت بلک بری دچار می شود؟

به گزارش جام جم کلیک ، اما شواهد و اخباری که این روزها از کمپانی اپل به گوش می رسد، چندان امیدوار کننده نیست و در همین رابطه، شخصی به نام Macro Arment اظهار نگرانی کرده که ممکن است اپل در راهی قدم بگذارد که شرکت بلک بری در آن گام نهاده و اکنون نیز حال و روز خوشی ندارد.

آرمنت که یکی از فالوورهای قدیمی و تحلیلگران برجسته محصولات کمپانی اپل محسوب می شود در این خصوص عنوان کرد قبل از آن که اپل وارد بازار شود، شرکت بلک بری محصولات و گوشی های کاربرپسندی را عرضه می کرد که مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار می گرفت.

اما رفته رفته، اپل خود را معرفی و اولین گوشی آیفون را روانه بازار کرد. مشکل این جا بود که گوشی های آیفون، اسمارت فون هایی بهتر از گوشی های موجود در بازار نبودند بلکه آغازگر تحولی بزرگ در نحوه کار با یک گوشی هوشمند بودند.

گوشی های شرکت بلک بری می توانستند به خوبی از عهده کارهایی همچون ارسال ایمیل، برقراری تماس و مواردی از این قبیل برآیند، اما آیفون های اپل علاوه بر پوشش تمامی این خدمات، از ویژگی دیگری یعنی اپ استور برخوردار بودند و این یعنی وجود یک اپلیکیشن برای هر چیزی که فکرش را بکنید. به بیانی ساده تر می توان گفت که اپل تعریف آن چه که از یک اسمارت فون در ذهن کاربران وجود داشت، را تغییر داد.

این جا بود که دیگر راهکارها برای رهایی از بحرانی که بلک بری در آن گرفتار شده بود، موثر واقع نشد و این شرکت همانی شد که امروز می بینیم. اکنون، این نگرانی وجود دارد که اپل نیز ممکن است به چنین سرنوشتی دچار و به طور کامل از صحنه بازی خارج شود.

وی افزود: امروزه بسیاری از کمپانی های بزرگ دنیا همچون آمازون، فیس بوک و گوگل بخش قابل توجهی از تمرکز خود را معطوف فناوری هایی همچون هوش مصنوعی، دستیارهای مجازی و رابط های کاربری صوتی کرده اند و امیدوارند که این تکنولوژی ها در آینده در گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار گیرند. اگر این چنین شود، اپل به دردسری بزرگ خواهد افتاد و اوضاعش نگران کننده خواهد بود.

حتی دستیار مجازی سیری اپل نیز از قدرت کافی برای رقابت با بسیاری از نمونه های مشابه همچون اکوی آمازون برخوردار نیست. چندی پیش نیز هوش مصنوعی گوگل توانست در رقابت با قهرمان جهان بازی Go، برنده شود و همگان را متعجب کند. این شرکت همچنین از هوش مصنوعی خود در زمینه های دیگری همچون Google Now و Google Photos استفاده کرده است.

همگی این موارد در کنار بسیاری از تکنولوژی هایی که شرکت های رقیب در حال کار بر روی آن هستند، می توانند تهدید جدی برای اپل به شمار آیند و آینده این کمپانی را تحت الشعاع خود قرار دهند.

منبع: تک شات

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها