اختراع تازه توسط گوگل

چسبی برای کاهش مرگ و میر تصادفات

گوگل ایده عجیبی را مطرح کرده که تا حد زیادی از مرگ عابران پیاده در تصادفات رانندگی می کاهد.
کد خبر: ۹۰۶۹۰۱
چسبی برای کاهش مرگ و میر تصادفات

به گزارش جام جم کلیک ، غول فناوری دنیا در زمینه ارایه ایده های خاص و نوآورانه همواره پیشرو بوده و حالا در تازه ترین هنرنمایی خود از طرحی پرده برداشته که طی آن عابران پیاده در تصادفات شدید رانندگی به جای پرتاب شدن به اطراف، به بدنه خود می چسبند!

مهندسان گوگل معتقدند که با این نوآوری احتمال مرگ و میر ناشی از این نوع تصادفات به طرز قابل توجهی کاهش می یابد.

در حقیقت آنها لایه ای چسبنده برای قسمت جلوی خودروها در نظر گرفته اند که در چنین شرایطی عابران حادثه دیده را به حالت چسبیده به خودرو نگاه می دارند و با جلوگیری از پرتاب آنها به اطراف، احتمال برخورد اندامهای حیاتی نظیر سر به موانع را به حداقل می رساند.

گوگل این فناوری چسبنده را برای خودروهای خودران خود طراحی کرده اما به نظر می رسد کارایی چشمگیری برای انواع خودروها داشته باشد.

نکته جالب توجه درباره این اختراع آن است که قسمت جلوی خودرو به طور عادی حالت چسبنده نخواهد داشت و تنها در صورت بروز برخورد شدید با عابران پیاده در کسری از زمان چسبندگی شدیدی پیدا می کند.

این نوآوری درحالی ابداع شده که سایر شرکت های خودروساز نیز ایده هایی در این زمینه ارایه کرده اند که از آن جمله می توان به بالشتک های ساخته شده توسط شرکت های ولوو و لندروور اشاره کرد. این بالشتک ها در حین برخورد خودرو با عابران پیاده عمل کرده و شدت برخورد را کاهش می دهند.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها