به تازگی نتایج یک بررسی دولتی در کره جنوبی منتشر شده که نشان می دهد چهارده درصد از کودکان مدرسه ای در این کشور به گوشی های هوشمند یا اینترنت معتاد هستند.
کد خبر: ۹۰۶۷۷۵
افزایش اعتیاد کره ای ها به اینترنت

به گزارش جام جم کلیک ، این مطالعه بر روی 1.5 میلیون دانش آموز یازده، سیزده و پانزده ساله انجام شده و نتایج آن نشان می دهد که دویست هزار نفر از آنها به گوشی های هوشمند خود بیش از حد وابسته هستند. پنجاه و پنج هزار نفر از این دانش آموزان علاوه بر گوشی هوشمند، به اینترنت نیز معتاد بودند.

یکی از نکات قابل توجه در این آمار افزایش تعداد کودکان یازده ساله ای است که به گوشی هوشمند خود اعتیاد دارند. در بررسی که سال قبل انجام شده بود، تعداد این کودکان 40218 نفر اعلام شده بود، در حالی که تعداد آنها درسال جاری به 49560 نفر رسیده است.

وزارت خانواده و برابری جنسیتی کره جنوبی در واکنش به این خبر گفته آمار نشان می دهد کودکان کم سن بیشتری در معرض این نوع از اعتیاد قرار گرفته اند و اعتیاد کودکان به گوشی هوشمند می تواند اثرات مخربی بر زندگی آنان داشته باشد.

از جمله نشانه های اعتیاد به گوشی های هوشمند در کودکان می توان به سخت برخاستن از خواب، احساس اضطراب در صورت عدم دسترسی به اینترنت، بروز اختلال در خواب شبانه و ضعف در انجام تکالیف در خانه و مدرسه اشاره کرد.

بخش دیگری از این آمار نشان می دهد میزان شیوع این اعتیاد در میان کودکانی که پدر و مادر شاغل دارند و یا فقط با پدر یا مادر خود زندگی می کنند به مراتب بیشتر از سایر کودکان است، چرا که پس از تعطیل شدن از مدرسه تا هنگام بازگشت والدین به منزل زمان زیادی را به تنهایی سپری می کنند. براساس اعلام وزارت خانواده در کره جنوبی، 37 درصد از کودکان در این کشور پس از تعطیل شدن از مدرسه ساعاتی را به تنهایی سپری می کنند.

کره جنوبی یکی از برترین کشورها در زمینه اینترنت به شمار می رود و تا سال گذشته بیش از هشتاد درصد از شهروندان در این کشور از گوشی های هوشمند استفاده می کردند و به همین ترتیب، میزان اعتیاد کره ای ها به اینترنت نیز به مشکلی جدی در این کشور تبدیل شده، به نحوی که از سال 2014 مراکز متعددی برای درمان این افراد در این کشور راه اندازی شده است.

منبع: تک شات

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها