به گزارش جام جم کلیک ، بیش از صدهزار نفر از کاربران اینستاگرام با امضای یک طومار اینترنتی از این شرکت خواستند در تصمیم خود تجدیدنظر کند، یا اینکه حق انتخاب بر سر نحوه نمایش پست ها را به کاربران بدهد. اگرچه اینستاگرام در آن زمان به کاربرانش اطمینان داد قصد انجام چنین کاری را ندارد، اما به نظر می رسد گوش شنوایی برای شنیدن این اعتراضات وجود ندارد، چرا که آنطور که از آمریکا خبر رسیده، اینستاگرام نمایش الگوریتمی پست ها را برای برخی از کاربران در این کشور آغاز کرده است.
انتظار می رود اینستاگرام به تدریج این روند را برای همه کاربران خود گسترش دهد. براساس برخی گزارش ها، این تغییر چندی پیش در کشورهای نیوزیلند و سنگاپور نیز آغاز شده است.
با این حال، اگر می خواهید مطالب کاربران محبوب خود را از دست ندهید، می توانید از قابلیت نوتیفیکشن های اینستاگرام استفاده کنید. به این ترتیب، هر زمانی که کاربر محبوب شما مطلبی را به اشتراک بگذارد، پیامی دریافت خواهید کرد.
اما تغییرات اینستاگرام به این یک مورد ختم نمی شود. به نظر می رسد مدیران اینستاگرام قصد دارند این شبکه اجتماعی را به ابزار شماره یک برای ارتباط میان کسب و کارها و کاربران تبدیل کنند. براساس برخی گزارش ها و تصاویری که در این زمینه منتشر شده، اینستاگرام قصد دارد پروفایل مرتبط با شرکت های تجاری را با ایجاد برخی تغییرات و افزودن برخی قابلیت های تازه از جمله افزودن دکمه تماس، از سایر پروفایل ها متمایز سازد.
یکی از کاربرانی که مسئول آزمایش نسخه اولیه این قابلیت ها بوده تصاویری را منتشر کرده که دید بهتری از تصمیمات اینستاگرام را در اختیار ما قرار می دهد. البته لازم به یادآوری است که این تصاویر مربوط به زمانی است که رابط کاربری اینستاگرام هنوز رنگ آبی خود را داشت. بنابراین انتظار می رود شمایل نهایی این قابلیت ها کمی متفاوت باشد.
بر همین اساس، به نظر می رسد اینستاگرام نام این قابلیت های تحلیلی را Insight گذاشته است و تمرکز آن بر دو موضوع است: پراکندگی جغرافیایی دنبال کنندگان و تحلیل پست ها.
این آمار بیانگر موقعیت مکانی دنبال کنندگان، سن و جنسیت آنها خواهد بود. همچنین می توان این آمار را به تفکیک هر کشور نیز مشاهده کرد. به این ترتیب شرکت ها قادر خواهند بود تا بازخورد مختلف کاربران را ارزیابی کنند.
قابلیت دیگر، امکان تشخیص میزان جذب دنبال کنندگان در هر ساعت و هر روز را فراهم می کند. این ابزاری مناسب برای تشخیص پست های مفید برای تبدیل کاربران به دنبال کننده و جذب هرچه بیشتر آنها خواهد بود.
بخش دیگری به نام Follower Activity وجود دارد که به شرکت ها کمک می کند بهترین زمان برای انتشار پست های خود را پیدا کنند.
بخش دیگر، Top Posts نام دارد که برترین پست ها در یک ماه اخیر را نمایش می دهد. نحوه نمایش این تصاویر کمک می کند درک بهتری از میزان محبوبیت هر نوع از پست ها بدست بیاوریم.
اینستاگرام اگرچه تایید کرده که در حال کار بر روی قابلیت هایی جدید است، ولی زمان دقیقی برای عرضه آنها اعلام نکرده و به ذکر "ماه های آینده" بسنده کرده است.
منبع: تک شات
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
بهتاش فریبا در گفتوگو با جامجم:
رضا کوچک زاده تهمتن، مدیر رادیو مقاومت در گفت گو با "جام جم"
اسماعیل حلالی در گفتوگو با جامجم: