«کلوپ» در اندیشه اولین جام، «امری» به دنبال هت‌تریک

جدال لیورپول با سه‌ویا برای بازگشت به اوج

سه‌ویاتیم کم‌ادعای لالیگا برای سومین قهرمانی پیاپی در جام اروپا و لیورپول نامدار از جزیره، برای بازگشت به روزهای اوج با یک قهرمانی دلچسب مبارزه می‌کنند؛ این حکایت بازی امشب فینال لیگ اروپاست که از ساعت 23 و 15 دقیقه آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۰۵۸۹۸

لیورپول یکی از محبوب‌ترین تیم‌های فوتبال دنیا، سال‌هاست که از دوران طلایی خود فاصله گرفته است، تیمی با هواداران تیفوسی در انگلستان و طرفدارانی متعصب در سراسر دنیا ، با این‌که سال‌هاست در جزیره زیر سایه نام‌های بزرگ و کوچک لیگ برتر قرار گرفته و در قاره سبز یارای مقابله با دیگر غول‌های فوتبال اروپا را نداشته است، اما همچنان محبوب و دوست‌داشتنی است. در همه این سال‌ها مسئولان این باشگاه به هر دری زدند و به فراخور سیاست‌ها و توان مالی باشگاه، مردانی را برای بازگشت به اوج جذب کردند، مردانی که گاهی افتخاراتی کسب کردند، با این حال این روند نوسانی، روندی نیست که از یک باشگاه بزرگ و پرطرفدار انتظار می‌رود.

لیورپول آخرین بار سال 2012 در جام اتحادیه انگلیس، 2006 در جام حذفی و جام خیریه، 2005 در لیگ قهرمانان اروپا، 2000 در سوپرجام اروپا و 2001 در لیگ اروپا قهرمان شده و در لیگ برتر نیز در سال 1990 عنوان قهرمانی را کسب کرده است. اما در فصل جاری قصه دیگری رقم خورد. یورگن کلوپ، مربی جوان و خوشفکر آلمانی که بسیاری او را یکی از عوامل بازگشت فوتبال آلمان به اوج می‌دانند به لیورپول آمد و در حالی که در لیگ برتر به عنوانی بهتر از هفتمی دست نیافت و در فینال جام اتحادیه مغلوب منچسترسیتی شد، در لیگ اروپا عملکرد درخشانی داشته است. بسیاری از کارشناسان معتقدند این آلمانی کاربلد در پنجره نقل و انتقال تابستانی، آستین‌ها را بالا زده و تیم مورد نظر او را فصل آینده باید دید. با این حال قهرمانی در جام اروپا سکوی پرتاب شیرینی برای او و هواداران تیفوسی لیورپول خواهد بود.

لیورپول که سال 2001 با شکست دادن آلاوز اسپانیا قهرمان جام اروپا شد، امسال برای رسیدن به فینال در مرحله گروهی و در گروه دوم با ده امتیاز بالاتر از روبین‌کازان، بوردو و سیون، در مراحل حذفی و در مجموع رفت و برگشت یک بر صفر آگزبورگ اتریش، 5 بر 4 بورسیا دورتموند آلمان، 3 بر یک منچستر یونایتد و 3 بر یک ویارئال اسپانیا را شکست داد و فینالیست شد.

اما سه‌ویاکه در لالیگا به عنوان هفتمی بسنده کرد، در دو دوره گذشته لیگ اروپا به عنوان قهرمانی دست یافته و شاگردان امری به دنبال هت‌تریک در این عرصه هستند

. تیمی که البته در مجموع با 4 قهرمانی پرافتحارترین تیم جام اروپا حساب می‌شود، امسال کارش را در لیگ قهرمانان و در گروه چهارم آغاز کرد، جایی که زورش به یوونتوس و منچستر سیتی نرسید و با سوم شدن در این گروه به جام اروپا آمد. این تیم در مرحه حذفی در مجموع دیدارهای رفت و برگشت 4 بر صفر تیم مولده، 2بر 2 بیلبائو، بازل سوئیس را 3 برصفر و شاختار دونتسک را 5 بر 3 شکست داده و فینالیست شده است. نکته جالب در مسیر فینالیست شدن این تیم شکست دادن تیم بازل است، چون امشب سه‌ویاباید در ورزشگاه بازل برای قهرمانی بجنگد !

نکته جالب دیگر سه‌ویادر حالی که برد یک برصفر برابر یووه را به عنوان بهترین برد اروپایی خود در این فصل در کارنامه دارد، برابر منچسترسیتی 3 بر یک و 2 بر یک و در دیدار برگشت برابر یوونتوس نیز 2 برصفر شکست خورد.

با صدای «عادل»

این بازی را عادل فردوسی پور در ویژه‌برنامه «فوتبال 120» که از ساعت 22 و30 دقیقه روی آنتن شبکه تلویزیونی ورزش می‌رود، گزارش می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها