پاپ فرانسیس از تلاش کشورهای غرب برای تحمیل دموکراسی غربی به کشورهایی چون عراق و لیبی بدون احترام به فرهنگ سیاسی این کشورها انتقاد کرد.
کد خبر: ۹۰۵۸۴۵

به گزارش رویترز، رهبر کاتولیک‌های جهان گفت: اروپا باید بهتر از گذشته مهاجران را در جامعه خود ادغام کند که برهمین اساس انتخاب یک مسلمان به‌عنوان شهردار لندن مثال بسیار خوبی است. وی ادامه داد: در مواجهه با «افراطی‌گری اسلامی»، باید بر این مساله توجه کنیم که مدل دموکراسی که به کشورهای دارای ساختار قبیله‌ای مانند عراق و لیبی صادر می‌شود، بیش از حد غربی است.

رهبر کلیسای کاتولیک در گفت‌وگو با یک روزنامه فرانسوی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم باعث توسعه و پیشرفت در این کشورها شویم مگر این‌که فرهنگ سیاسی آنها را مورد توجه قرار دهیم. فرانسیس در ادامه اظهاراتش با استناد به سخنان یک لیبیایی گفت: در گذشته یک قذافی در لیبی حضور داشت، اما اکنون این کشور 50 قذافی دارد. پاپ فرانسیس تاکنون بارها از «استعمارگری فرهنگی» مبتنی بر تحمیل ارزش‌های غربی برای توسعه کشورهای دیگر انتقاد کرده است. پاپ افزود: زاغه‌نشینی مهاجران کار درستی نیست، این مساله می‌تواند باعث هدایت مسیر مبارزه با تروریسم به جهت غلطی شود. وی با اشاره به حوادث تروریستی در بروکسل و کشته شدن 32 نفر در این حملات گفت: عاملان تروریستی این حوادث بلژیکی بوده و همان فرزندان مهاجرانی هستند که زاغه‌نشین بوده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها