نرم‌افزار مکان‌یاب تلفن همراه، پلیس را به باند بزرگ زورگیری و کیف‌قاپی در پایتخت رساند. سه زن در این باند 11 نفره وظیفه خالی کردن کارت‌های بانکی را داشتند.
کد خبر: ۹۰۵۰۶۵

به گزارش جام‌جم، 13 دی سال گذشته، زن جوانی با مراجعه به پلیس از سرقت کیف دستی‌اش در خیابان بهار شیراز توسط راکبان موتورسیکلت خبر داد. او گفت: از آنجا که تلفن‌ همراهم گران قیمت است، به توصیه اعضای خانواده، نرم‌افزاری در گوشی‌‌ام نصب کردم که با کمک آن، می‌توان در صورت گم شدن یا سرقت گوشی تلفن همراه‌، محل دقیق گوشی‌ را پیدا کرد. با توجه به اظهارات مالباخته و ویژگی‌ تلفن همراه او، کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران موفق به شناسایی ساختمانی در خیابان مفتح جنوبی شدند. با تحقیقات و مراقبت‌های نامحسوس پلیسی مشخص شد این محل‌، خانه‌ای مجردی و متعلق به یکی از مجرمان سابقه‌دار به نام احمد است که آنجا را به پاتوقی برای افراد خلافکار و اعضای باندش تبدیل کرده است.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران با اطمینان از حضور تمامی اعضای گروه در پاتوقشان، در عملیاتی ویژه 11 عضو این باند را دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاه آنها‌، علاوه بر کشف تعداد زیادی گوشی‌تلفن همراه سرقتی از جمله دو گوشی تلفن همراه متعلق به شاکی پرونده‌، چند دستگاه تبلت‌، مدارک هویتی افراد مختلف‌، کیف مردانه‌، کیف زنانه و... کشف شد. همچنین از متهمان چند سلاح سرد همراه یک قبضه سلاح کمری با فشنگ جنگی متعلق به سرکرده گروه سارقان کشف شد‌.

اعضای این گروه در تحقیقات به ده‌ها فقره کیف‌قاپی و سرقت گوشی تلفن همراه در مناطق مختلف شهر تهران بویژه مناطق مرکزی شهر از قبیل میدان هفت تیر‌، خیابان سنایی، ولیعصر، سهروردی، شریعتی و... به شیوه یک موتور یا دو موتور اعتراف کردند‌.

در تحقیق از سه متهم زن این پرونده نیز مشخص شد در صورت سرقت کارت عابربانک‌ حاوی رمز‌، سرکرده گروه کارت‌های عابربانک سرقتی را در اختیار این سه نفر قرار می‌داد و آنها نیز با مراجعه به طلافروشی‌های سطح شهر تهران، طلا و سکه می‌خریدند. در ادامه تحقیقات چندین طلافروشی و صرافی‌شناسایی شدو تصاویر به‌دست آمده از این سه متهم زن در اختیار کارآگاهان قرار گرفت‌.

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی‌،‌ رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ‌، در ادامه این خبر گفت: تمامی اعضای این گروه از سارقان و مجرمان سابقه‌دار و تحت تعقیب پلیس آگاهی تهران بزرگ بویژه اداره مبارزه با کیف‌قاپی هستند که در طول یک سال گذشته اقدام به ده‌ها فقره ‌کیف‌قاپی و سرقت گوشی‌های تلفن همراه کرده‌اند. این گروه از سارقان از گوشی‌های تلفن همراه سرقتی برای خرید موادمخدر یا قمار و شرط‌بندی استفاده کرده‌اند.

وی یادآور شد: در ادامه رسیدگی به پرونده و برای شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهمان، عکس سرکرده گروه و سه عضو اصلی آن بدون پوشش منتشر می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها