با آن که لایحه تعیین نرخ کرایه تاکسی ها دردستورجلسه شورای شهرتهران قرارداشت و رئیس سازمان تاکسیرانی نیز در جلسه شورا حاضر بود، اما این لایحه بررسی نشد وبررسی آن به جلسات آینده موکول شد.
کد خبر: ۹۰۴۹۸

درجلسه روزگذشته شورای شهر تهران ، لوایح دیگری ازجمله اخذ عوارض سالانه از تابلوهای شهری در سال 85تصویب شد که در ماده واحده لایحه بازنگری و شیوه اخذ عوارض سالانه از تابلوهای منصوب در شهر تهران به شهرداری اجازه داده شد از ابتدای سال 85صاحبان هر نوع تابلو، پیکره یا سازه ای که به نحوی از انحا برای معرفی کالا و ارائه هر نوع کالا و خدمات نصب می شود یا به منظور انتقال پیام مشخص در محدوده قانونی و حریم شهر تهران در معرض دید مردم قرار دارد باید عوارض بپردازد.
مسعود زریبافان ، عضو شورای شهر که مدتهاست درجلسات علنی و با حضور مستمع شورای شهر حرفی نزده بود، هنگام بررسی لایحه بازنگری و شیوه اخذ عوارض تابلوهای منصوب در شهر تهران گفت : به منظور جلوگیری از هزینه درآمدهای حاصل از عوارض تابلوهای تبلیغی به صورت متفرقه و خارج از قوانین شهرداری ، پیشنهاد می کنم این پول به خزانه شهرداری تهران واریز شود.
وی افزود:با توجه به این که درآمدهای سازمان زیباسازی بالاست ، می توان بخشی از اعتبارات مورد نیاز اجرای طرح های عمرانی را از این محل تامین کرد.خسرو دانشجو، عضو کمیسیون عمران و توسعه شورای شهر تهران ضمن تایید اظهارات زری بافان خاطرنشان کرد: واریز کل درآمدهای حاصله از سوی سازمان زیباسازی به خزانه شهرداری ، این سازمان را در اجرای طرحهایش دچار مشکل می کند.
وی تاکید کرد: صرف هزینه خارج از وظایف ذاتی تنها مربوط به سازمان زیبا سازی نمی شود و این موضوع در تمام سازمان ها و شرکتهای تابعه شهرداری - که نظام مالی مستقلی دارند و براساس قانون تجارت فعالیت می کنند - صدق می کند.
در این جلسه حبیب کاشانی ، عضو شورای شهر تهران انتقادهای برخی اعضای این شورا را در مورد هدیه 500میلیون تومانی شهرداری تهران به تیم ملی فوتبال غیر منصفانه خواند.
وی خطاب به برخی از اعضای شورا گفت : تجلیل از تیم های ورزشی متعلق به این دوره نیست و این اقدام در دوره شهردار سابق تهران نیز انجام می گرفت.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: قرار بود در صورت صعود تیم ملی به جام جهانی با شرایطی ویژه ( تخفیف 50درصدی و پرداخت قسطی مابقی پول) یک واحد آپارتمان از واحدهای نواب به هر یک از اعضای تیم ملی واگذار شود که با تغییر و تحولات شهرداری ، رئیس فدراسیون فوتبال طی نامه ای به شهردار تهران خواستار تحقق وعده های شهردار پیشین شد.
وی تاکید کرد: براین اساس ، شهردار تهران به منظور تحقق وعده احمدی نژاد با ارائه هدیه به 38نفر از کادر تیم ملی به مبلغ 18میلیون تومان - که سقف آن 20میلیون تومان تعیین شده بود- موافقت کرد.
امیررضا واعظی آشتیانی ، عضو دیگر شورا - که طی روزهای اخیر، اظهارات اعتراض آمیزی نسبت به این اقدام شهرداری در مصاحبه های مختلف مطرح کرده است - در پاسخ به اظهارات کاشانی ، از رئیس شورای شهر تهران خواست صحبت کند، اما با مخالفت چمران مواجه شد.
با این وجود آشتیانی با اعتراض گفت : آگاهی در این زمینه حق مردم است و باید توضیح داده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها