رقابت‌های جام‌جهانی کشتی فرنگی در حالی طی روزهای 30 و 31 اردیبهشت با شرکت هشت تیم برتر دنیا به میزبانی شیراز برگزار می‌شود که کادر فنی تیم ملی در این رویداد بیش از هر چیزی در انتظار باز شدن گره برخی اوزان جهت انتخاب تیم اعزامی به المپیک 2016 ریو است.
کد خبر: ۹۰۴۵۵۴

کشتی فرنگی ایران، ماه‌ها و هفته‌های پراسترس و نگران‌کننده‌ای را پشت سر گذاشت؛ هفته‌هایی که در آن، دغدغه‌های معمول آماده‌سازی برای یک تیم المپیکی وجود دارد. نگرانی بابت کسب سهمیه‌های باقیمانده هم حسابی انرژی و تمرکز کادرفنی را گرفت.

در این میان، طولانی شدن پروسه کسب سهمیه سبک وزن توسط حمید سوریان و برخی حاشیه‌های شکل گرفته در این خصوص، شرایط را دو چندان سخت و پیچیده کرده بود. هر چند در دقیقه 90 اما به هر ترتیب سوریان المپیکی شد تا کادر فنی نفس راحتی بکشد و دیگر برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی را برای حضور در المپیک پیگیری کند. یکی از این برنامه‌ها که به لحاظ اعتبار کشتی ایران نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، پیکارهای جام‌جهانی است که آخر این ماه به میزبانی ایران برگزار می‌شود؛ رقابت‌هایی که قطعا در وهله اول برای کشتی کشورمان با اهمیت است و قهرمان شدن در آن فوق‌العاده با اهمیت تلقی می‌شود. در دل این رقابت‌ها که با شرکت هشت تیم برتر برگزار می‌شود، کادر فنی درصدد شناخت ترکیب تیم اعزامی به المپیک است. رقابت با حریفانی از کشورهای صاحب‌نام بخوبی می‌تواند به این مهم کمک کند. در جام‌جهانی شیراز ایران، روسیه، آذربایجان، اوکراین، قزاقستان، بلاروس، آلمان و ترکیه در دو گروه 4 تیمی به صورت تیم به تیم به مصاف هم می‌روند.

صرف نظر از تمام اهداف و دستاوردی که در پس میزبانی این دوره از رقابت هاست، نگاهی می‌اندازیم به اهداف کادر فنی در اوزان مختلف:

مشخص بودن تکلیف 3 وزن

در 59، 66 و 75 کیلو، کشتی‌گیران المپیکی ایران مشخص هستند. در 59 کیلو مثل روز روشن است که حمید سوریان نفر اعزامی به المپیک است و پس از سه بار وزن کم کردن برای رقابت‌های کسب سهمیه، او در ماه‌های باقیمانده در هیچ رویدادی شرکت نخواهد کرد. در این وزن در شیراز دو کشتی‌گیر جوان یعنی سامان عبدولی و امین مردانی برای جانشین سوریان در سال‌های بعد فرصت عرض اندام دارند. در 66 کیلو نیز امید نوروزی دارنده طلای المپیک 2012 لندن قطعا به ریو اعزام خواهد شد. اگر مسابقات در زادگاه او برگزار نمی‌شد، شاید بنا اجازه نمی‌داد این شاگردش روی تشک برود. در این وزن، مهدی زیدوند کشتی‌گیر جوان نیز روی تشک می‌رود. در 75کیلو هم در حالی که ماه‌هاست سعید عبدولی المپیکی شده است، پیام بویری کشتی‌گیر جوان نیز روی تشک خواهد رفت.

تلاش برای گشودن گره 3 وزن

در وزن غیر المپیکی 71 کیلو، افشین بیابانگرد با تجربه و عظیم گرمسیری جوان و در دیگر وزن غیرالمپیکی یعنی 80 کیلو، دو جوان پرقدرت به نام‌های رامین طاهری و یوسف قادریان روی تشک می‌روند. کادر فنی تیم ملی در 85 کیلو حبیب اخلاقی با تجربه را هم در حالی روی تشک می‌فرستد که این کشتی‌گیر در انتخابی، مغلوب حسین نوری کشتی‌گیر جوان شد و باید اینجا خودش را دوباره اثبات کند، آن هم در حالی که نوری هم در شیراز کشتی خواهد گرفت.

در 98 کیلو هم قاسم رضایی و مهدی علیاری بویژه این دومی، برای نشان دادن توانمندی خود به کادرفنی سراسر انگیزه‌اند. هر دو المپیکی شدن را حق خود می‌دانند، اما کیست که نداند محمد بنا براحتی نمی‌تواند از تجربه قاسم رضایی دارنده طلای المپیک لندن چشم بپوشد. در این وزن گفته می‌شد بین این دو نفر رقابت انتخابی هم که پیشتر به دلیل مصدومیت رضایی لغو شد، برگزار می‌شود.

در 130 کیلو در حالی بشیر باباجان‌زاده و بهنام مهدی‌زاده روی تشک می‌روند که یک رقیب جدی دیگر در این وزن به نام امیر قاسمی منجزی (دارنده طلای آسیا و کشتی‌گیری که چندی پیش در مغولستان سهمیه المپیک گرفت) دارند و باید دید این دو در شیراز چه خواهند کرد و چه تاثیری بر تصمیم نهایی محمد بنا خواهند گذاشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها