سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور روز گذشته در بازدید از سازمان فضایی ایران با اشاره به پیشرفت تازه بخش نانو در ایران گفت: صادر کردن نخستین محصول نانو از ایران به کره پس از لغو تحریم‌ها برای کشور میسر شده و در نهایت رتبه جهانی ایران در بخش نانو به 6 رسیده که گامی به سوی موفقیت و پیشرفت محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۶۰۵

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، معاون علمی رئیس‌جمهور کسب این رتبه جهانی را فرصت مناسب دانست و تأکید کرد: با استفاده و بهره‌وری درست از این فرصت می‌توانیم در بخش‌های مختلف دیگر هم به پیشرفت و توسعه برسیم؛ بر این اساس باید فعال‌کردن بخش خصوصی یکی از اولویت‌ها باشد تا از توانایی آن هم بهره گرفته شود.

ستاری با اشاره به این‌که یکی از مهم‌ترین نیازهای امروز کشور توجه بیشتر به بخش پژوهش و تحقیق است، تصریح کرد: اختصاص اعتبارات بیشتر به این بخش باید از مهم‌ترین برنامه‌ها باشد.

دولت نیز باید از این بخش بیش از گذشته حمایت کند و زیرساخت‌های لازم را فراهم آورد. البته یکی از مهم‌ترین راهکارها برای رسیدن به اهداف مورد نظر در بخش توسعه پژوهش،به کارگیری بخش خصوصی و استفاده از توان این بخش است.

وی با تاکید بر بخش فضا اظهار کرد: باید اهداف و برنامه‌های خود را در بخش فضا عملیاتی کرده و از شعار دادن بپرهیزیم. همچنین با استفاده از ظرفیت‌های موجود در بخش فضا و بخش خصوصی باید به سمت تحولات اساسی پیش برویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها