پدر علوم ارتباطات اجتماعی ایران، جام‌جم را روزنامه‌ای مردمی قلمداد کرد و بارزترین ویژگی این رسانه مکتوب را پرداختن به سوژه‌های محتوایی دانست.
کد خبر: ۹۰۳۵۱۴

پروفسور باقر ساروخانی در مراسم بازدید از روزنامه جام‌جم گفت: در ایران دو نوع روزنامه منتشر می‌شود، یا تخصصی به یک موضوع خاص می‌پردازند مانند روزنامه‌های ورزشی یا چندموضوع را مانند روزنامه‌های عمومی پوشش خبری می‌دهند.

وی افزود: روزنامه جام‌جم با توجه به محتوای آن در جرگه مطبوعات عام قرار دارد و به واسطه پوشش کشوری، توانسته است جزو سه روزنامه پرفروش، پرمخاطب و پرتیراژ کشور باشد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: برخلاف یکی از روزنامه‌های پرتیراژ که فروش آن بر پایه میزان تبلیغات و آگهی‌های بازرگانی و آن هم بیشتر در پایتخت است، روزنامه جام‌جم با پرداختن به موضوعات ملی و داشتن چندین چاپخانه همزمان در استان‌های مختلف توانسته است مخاطبان بسیاری را در سراسر کشور داشته باشد.

پدر علوم ارتباطات اجتماعی ایران به عنوان راهکاری برای موفقیت بیشتر روزنامه گفت: جام‌جم باید اتاق فکر خود را تقویت کند، چرا که رقابت بین رسانه‌های مکتوب با توسعه شبکه‌های مجازی، بسیار جدی‌تر شده است. آینده پژوهی باید یکی از مباحث همیشگی اتاق فکر جام‌جم باشد. نیازسنجی ذائقه مخاطب آن هم به‌صورت روزانه یکی از مولفه‌های مهم آینده‌پژوهی رسانه‌های امروز است. جام‌جم باید محتوای مکتوب خود را مماس با نیاز روز مخاطب ایرانی تنظیم و تحریر کند.

ساروخانی افزود: مدیران روزنامه‌های عمومی باید توجه داشته باشند اگر نیاز مردم در روزنامه منعکس و دیده شود، بالطبع روزنامه هم توسط مردم دیده خواهد شد. مردم باید روزنامه را از خود ببینند. اگر این حس در عموم نسبت به یک نشریه ایجاد شود، آن نشریه هیچ گاه در پیشخوان روزنامه‌فروشی‌ها خاک نخواهد خورد.

در این بازدید تندیس ویژه روزنامه جام‌جم به پاس پنج دهه تدریس، تحقیق و پژوهش علمی و دانشگاهی از سوی دکتر مراد عنادی، رئیس موسسه و مدیرمسئول جام‌جم به پروفسور باقر ساروخانی اهدا شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها