با تصویب یک طرح انجام می‌شود

تولید 250 سریال «الف» طی 5 سال در تلویزیون

معاون امور مجلس و استان‌های رسانه ملی با اشاره به ارائه طرحی به مجلس شورای اسلامی بیان کرد که در صورت تصویب ۲۵۰ سریال «الف» طی پنج سال در تلویزیون ساخته می‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۴۸۰
تولید 250 سریال «الف» طی 5 سال در تلویزیون

به گزارش جام جم سیما حجت‌الاسلام سید رمضان موسوی‌مقدم، معاون امور مجلس و استان‌های رسانه ملی و عبدالکریم خیامی رئیس مرکز سیمای استان‌ها روز دوشنبه با حضور در محل تصویربرداری سریال «روزهای بی‌قراری» در جریان مراحل ساخت این اثر قرار گرفتند.

در ابتدای این دیدار امیرحسین شریفی و کاظم معصومی توضیحاتی درباره محل تصویربرداری و روند کار ارائه کردند. بازیگران نیز شامل ابوالفضل پورعرب، پژمان بازغی، کامران تفتی، سارا صوفیانی و الهام حمیدی مشکلات و دغدغه‌های هنرمندان را مطرح کردند و این که برخی به علت بیکاری و مشکلات عدیده مالی مجبور به نامه‌نگاری به رئیس رسانه ملی شده‌اند.

حجت‌الاسلام موسوی مقدم نیز در این دیدار ضمن تاکید بر این نکته که تمام بار فرهنگ و هنر را نمی‌توان بر دوش دولت گذاشت و بخش خصوصی باید در این زمینه فعال شود، گفت: هم‌اکنون طرحی وجود دارد که در صورت تصویب در مجلس شورای اسلامی، طی پنج سال ۲۵۰ سریال «الف» و «الف ویژه» در تلویزیون ساخته خواهد شد و قرار است اعتبارات آن پیش‌بینی شود.

وی افزود: طبق این طرح و در صورت تصویب نهایی در مجلس شورای اسلامی، دولت موظف است از ابتدای برنامه ششم توسعه هزینه‌های تهیه و ساخت ۵۰ سریال فاخر و «الف ویژه» را علاوه بر اعتبارات معمول به سازمان صدا و سیما اختصاص دهد که در صورت تصویب چنین طرحی بسیاری از مشکلات بیکاری و معیشتی هنرمندان و بازیگران برطرف می‌شود.

در انتهای این بازدید یک نما از سریال «روزهای بی قراری» با حضور حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم و خیامی تصویربرداری شد و در ادامه بخش‌هایی از سکانس‌های تصویربرداری شده در روزهای گذشته به نمایش درآمد.

بازیگران اصلی این سریال عبارتند از پژمان بازغی، الهام حمیدی، سارا صوفیانی، کامران تفتی، سمیه فانی، بهنوش بختیاری و ابوالفضل پورعرب.

یکی از ویژ‌گی‌های این سریال این است که در چهار استان و منطقه جغرافیایی نظیر تهران، اصفهان، همدان و گیلان تصویربرداری می‌شود و در سکانس‌های هر استان، تعدادی از بازیگران بومی و مطرح آن استان به گروه می‌پیوندند.

گفتنی است این سریال به سفارش حوزه سیمای استان‌ها تولید می‌شود.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها