دو اثر جدید استاد محمود فرشچیان، نگارگر پیشکسوت و برجسته کشورمان به مناسبت هفته صنایع دستی در موزه سعدآباد رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۴۵۹

به گزارش جام‌جم، محمود فرشچیان خالق آثار ارزنده‌ای در عرصه هنر نگارگری کشورمان است که آثار درخشانی را خلق کرده است.

این هنرمند قصد دارد 25 اردیبهشت دو اثر تازه‌اش را رونمایی کند. آن‌طور که خبرگزاری صداوسیما نوشته است، این دو اثر سیمرغ و محیط‌زیست نام دارد و با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در موزه سعدآباد رونمایی خواهد شد.

این هنرمند سال گذشته هم دو اثرش را با حضور وزیر امور خارجه و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در کاخ موزه سعدآباد رونمایی کرده بود.

فرشچیان بنیانگذار مکتب خود در نقاشی ایرانی و پایبند به شکل کلاسیک همراه با استفاده از تکنیک‌های جدید برای توسعه دامنه نقاشی ایرانی است. او به این شکل هنر زندگی جدیدی بخشید و آن را از رابطه همزیستی تاریخ با شعر و ادبیات تغذیه کرد، برای آن‌که استقلالی به این هنر بدهد که قبلا آن را نداشت.

نقاشی‌های قدرتمند و نوآورانه او پویا و گسترده و پر از جنب و جوش است، با تلفیقی جذاب از سنتی و مدرن، که ترکیبات سبک منحصربه‌فرد او در نقاشی است. برخی از توانایی‌های او احساس فوق‌العاده خلاقیت، نقوش محرک، خلقت فضا‌های گرد، خطوط نرم و قدرتمند و خلقت رنگ‌های مواج است.

آثار استاد فرشچیان یک ترکیب دل‌انگیز از هر دو اصالت و نوآوری است. آثار او از شعر کلاسیک، ادبیات، قرآن، کتاب مقدس مسیحیان و یهودیان و تخیل عمیق خود پرورش
یافته است.

استاد فرشچیان نقش مهمی در معرفی هنر ایران به صحنه بین‌المللی هنر ایفا کرده است. او دعوت شد تا در دانشگاه‌های متعدد و مؤسسات هنری صحبت کند. شش کتاب و مقالات متعددی در مورد آثار او منتشر شده ‌است.

عصر عاشورا، ضامن آهو، پنجمین روز آفرینش، ستایش، ایمان چهارم و شام غریبان بخشی از آثار به‌یادماندنی این هنرمند ایرانی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها