صبح وقتی از خواب بیدار شد، تصمیم خود را گرفت. قرار بود آخرین روز زندگی‌اش باشد و خودش تعیین‌کننده پایان زندگی‌اش بود. وقتی به ساختمان نیمه‌کاره رسید، دو برگه کاغذ از جیبش بیرون آورد و برای خانواده‌اش نامه نوشت. طناب را به سقف گره زد و حلقه آن را به دور گردنش انداخت و خود را حلق‌آویز کرد.
کد خبر: ۹۰۳۲۱۲

صبح دیروز وقتی کارگران به محل کار خود در ساختمان نیمه‌کاره در محله میامی مشهد رفتند با جسد حلق‌آویز صاحب ملک روبه‌رو شده و موضوع را به پلیس گزارش دادند.

تیم جنایی پس از حضور در محل دریافتند این مرد صبح خانه را ترک کرده و در ساختمان نیمه‌کاره‌اش به زندگی خود پایان داده است. مرد 31 ساله از خودش دو نامه بر جا گذاشته و در آن عنوان کرده بود، کسی در مرگش مقصر نیست و به‌خاطر مشکلاتی که داشته به زندگی‌اش پایان داده است. جسد مرد جوان به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات در این باره ادامه دارد.

سیدکاظم ملکوتی، رئیس انجمن علمی پیشگیری از خودکشی می‌گوید: خودکشی موضوعی نیست که بگوییم فقط ریشه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی یا روانی دارد. توجه به این نکته لازم است که باید تمام این عوامل خطر در فردی جمع شود تا اقدام به خودکشی کند. بیماری‌های اعصاب و روان همچون افسردگی احتمال اقدام به خودکشی را شش برابر افزایش می‌دهد و از آنجا که در این شرایط روش‌ها بسیار خطرناک و به فوت منجر می‌شود؛ در نتیجه پارامترهایی همچون افسردگی که وزن بیشتری دارند؛ اهمیت فزون‌تری می‌یابد. بیکاری از جمله عوامل اجتماعی است که نقش بسیار مهمی در اقدام به خودکشی افراد دارد. مشکلات اقتصادی و مالی در مردانی که به خودکشی اقدام کرده‌اند از اهمیت بالایی برخوردار است و اقدام به خودکشی در میان زنان معمولا به‌دلیل عوامل اجتماعی همچون مشکلات خانوادگی، روابط میان زن و شوهر، مسائل داخل خانواده، اختلافات فرهنگی، اختلاف‌نظر و اختلاف در روابط اجتماعی با جنس مخالف رخ می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها