سایه روشن

عراقچی: در حال برطرف کردن موانع برجام هستیم

عباس عراقچی، رئیس ستاد پیگیری برجام دیروز مهمان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بود، جلسه‌ای که به بررسی گزارش اجرای سه ماهه برجام اختصاص داشت.
کد خبر: ۹۰۱۱۷۶

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، عراقچی در حاشیه این جلسه گفت: درمورد برجام، در مجموع روند رو به پیشرفتی داریم، البته موانعی هم وجود دارد که در حال برطرف کردن آن هستیم. وی درباره جلسه عصر دیروز کمیسیون نیز توضیح داد: عمده سوال مطرح شده در این جلسه در مورد ابعاد مختلف اجرایی شدن برجام بود و عمده نگرانی نمایندگان مربوط به رفع تحریم‌ها و مباحث بانکی بود. در همین راستا در مورد پیشرفت‌های صورت گرفته، موانع موجود و چگونگی برطرف کردن موانع توضیحاتی ارائه کردم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در مورد سرقت دو میلیارد دلاری اموال ایران به‌دست آمریکا هم بحث شد، افزود: درباره همه چیز بحث و توضیحات بسیار خوبی هم ارائه شد.

تاکید شمخانی بر حمایت قاطع ایران از فلسطین

ایرنا نوشت: دریابان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور در دیدار با رمضان عبدالله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با انتقاد از سازمان ملل به دلیل عدم اجرای تعهدات خود برای بازسازی غزه و تامین حداقل‌های معیشتی و خدماتی برای ساکنین تحت محاصره، بر حمایت قاطع ایران از مقاومت و ملت مظلوم فلسطین و تداوم ارسال کمک‌های غذایی و دارویی به مردم غزه تاکید کرد.

آیت‌الله مکارم: بدون ایران مساله داعش حل نمی‌شود

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در دیدار با یان کوبیش، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق و هیأت همراه گفت: غربی‌ها باید روی کمک‌های ایران حساب کنند و بدون ما، مشکل داعش در عراق و سوریه حل نخواهد شد. به گزارش ایسنا، این مفسر قرآن کریم بیان کرد: داعش جمعیت محدودی است که کمک‌های خارجی از سوی کشورهای مختلف آن را سرپا نگه داشته و آن را به این گروه تروریستی تبدیل کرده است.

پاسخ محسن رضایی به شاه سعودی

فارس نوشت: محسن رضایی در واکنش به اظهارات ضدایرانی شاه عربستان، در اینستاگرامش خطاب به وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد با قرآن بیگانه‌اید، خوب است به جای چاپ قرآن در تیراژ میلیونی، یک‌ بار به خود زحمت دهید و نسخه‌ای از آن را بخوانید.

ایران آماده رایزنی با فرانسه درباره مسائل منطقه‌ای

فرانسوا سنه‌مو، سفیر جدید فرانسه در جمهوری اسلامی ایران با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد. به گزارش مهر، محمدجواد ظریف در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده رایزنی با فرانسه در حوزه‌های مختلف سیاست خارجی از جمله مسائل منطقه است. همزمان علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل نیز بعدازظهر دیروز در دیدار با دبیرکل و قائم‌مقام وزارت خارجه فرانسه گفت: امیدوارم با این گفت‌وگوها اگر مشکلات فرعی وجود دارد، برطرف شده و روابط در مسیر اصلی خاص دو طرف قرار گیرد.

تابعیت ایرانی برای خانواده شهدای غیرایرانی

ایرنا نوشت: نمایندگان مجلس در ادامه بررسی برخی از احکام برنامه‌های توسعه‌ای کشور، دولت را مجاز کردند به همسران، فرزندان و والدین شهدای دارای تابعیت خارجی (غیرایرانی) که در هشت سال دفاع مقدس یا بعد از آن در راستای مأموریت‌های محوله از سوی مراجع ذی‌صلاح، به شهادت رسیده‌اند، حداکثر یک سال پس از تقاضای تابعیت، تابعیت ایرانی اعطا کند.

تعامل قوا برای بررسی طرح نظام انتخاباتی کشور

حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور با اشاره به ناکارآمد بودن بخشی از قانون جامع انتخابات، گفت: این موضوع در هر دوره انتخابات مورد توجه قرار گرفته و متاسفانه بعد از برگزاری هر دوره انتخاباتی به فراموشی سپرده شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، امیری با تاکید بر این‌که در انتخابات 7 اسفند سال گذشته کثرت ثبت‌نام‌کنندگان، محدودیت زمانی برای شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌های نامزدها ایجاد کرد، افزود: تعامل سه قوا برای بررسی طرح نظام انتخاباتی کشور لازم است.

انگلیس خواهان گسترش روابط با ایران

جک استروا، وزیر خارجه پیشین انگلستان با اشاره به این‌که انگلیس خواهان گسترش روابط با ایران است، گفت: امضای برجام موجب بروز تغییر بزرگی در رویکرد دولت ما شده و دولت انگلیس اکنون می‌گوید که قصد گشایش روابط و توسعه با ایران را دارد و من مامور همین کار هستم.به گزارش مهر، استراو تاکید کرد که خواستار مشاهده گشایش مجدد روابط و به ثمر نشستن آن بوده و معتقد است همکاری‌های سیاسی و فرهنگی می‌توانند در این راه آغازگر باشند.

نامه‌نگاری مقامات سابق آمریکا برای اخلال در لغو تحریم‌ها

تسنیم به نقل از فایننشیال تایمز نوشت: یک لابی پرنفوذ صهیونیستی‌ ـ آمریکایی که برخی مقامات سابق آمریکا در آن عضو هستند، تلاش‌هایی بین‌المللی را برای ترساندن شرکت‌های غربی از همکاری با ایران به راه انداخته و در این زمینه از ارسال نامه‌های سرگشاده و پخش آگهی‌های تبلیغاتی استفاده می‌کند. «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» قصد دارد با ارسال نامه‌هایی به 140شرکت بین‌المللی که قصد همکاری با ایران دارند، به آنها نسبت به تداوم ریسک‌های تجارت با ایران هشدار دهد. تاکنون 30 نامه در این خصوص نوشته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها