محمد صادق مفتح، معاون بازرگانی داخلی سابق وزارت صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از وفور میوه خارجی در بازار اظهار کرد: وفور میوه‌های خارجی در بازار بسیار تعجب‌آور است.
کد خبر: ۸۹۹۶۹۱

وی در گفت‌وگو با نسیم افزود: اگر میوه خارجی رسما وارد شده باشد، بزرگ‌ترین انتقاد متوجه دولت است. اگر هم این میوه‌های خارجی از طریق قاچاق وارد شده باشد، باز هم بزرگ‌ترین انتقاد در این زمینه متوجه دولت است. مگر می‌شود سیب و پرتقال، انگور شیلیایی و بسیاری از کالاهای آسیب پذیر را از طریق بازارچه‌های مرزی وارد کرد؟ این میوه‌ها حتما با کانتینر یخچال‌دار وارد کشور شده است، بنابراین مطرح کردن قاچاق این میوه‌ها به کشور اصلا معنایی ندارد.

مفتح تصریح کرد: میوه‌های قاچاق حتما در روز روشن، از مبادی رسمی ورودی و جلوی چشم مسئولان وارد کشور شده است. وی گفت: باید ببینیم کدام مبادی گمرک به ورود این میوه‌ها چراغ سبز نشان می‌دهد، زیرا واردات قاچاق این میوه‌ها هم نشان از کم کاری گمرک است. معاون سابق وزیر صنعت اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل عدم توزیع، حجم زیادی از میوه‌ها از جمله سیب و پرتقال‌، فاسد شده و بسیاری از آنها متاسفانه قرار است معدوم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها