بانوی اول

فاطمه اعتدادی؛ رکورددار گلزنی فوتسال ایران

فوتسال بانوان ایران با ستاره‌هایش می‌چرخد. این ستاره‌ها یکی دوتا نیستند. یکی مثل فرزانه توسلی است که عقاب دروازه‌ها می‌شود، یکی مثل نیلوفر اردلان یا یکی مثل فرشته کریمی که حالا بهترین بازیکن فوتسال زنان آسیاست اما در این میان بقیه هم سهم دارند.
کد خبر: ۸۹۸۲۸۲

فهیمه زارعی و البته فاطمه اعتدادی. این یکی شاید به اندازه فرشته کریمی و نیلوفر اردلان یا فرزانه توسلی مورد توجه قرار نگرفته باشد، اما فاطمه برای خودش ستاره‌ای است، ستاره‌ای بزرگ و گلزن. اصلیتش مربوط به شهرک علی‌آباد رودبار است، اما بزرگ شده و ساکن شهر قزوین است.

این ستاره در فصل گذشته چند بار پیاپی عنوان خانم گلی رقابت‌های لیگ برتر فوتسال بانوان را از آن خود کرده و همیشه جزو مدعیان خانم گلی است. اعتدادی در سه جام جهانی کوچک به همراه تیم ملی فوتسال بانوان شرکت کرده و با تیم ملی فوتسال بانوان نیز سال گذشته قهرمان آسیا شد، رقابت‌هایی که نخستین جام ملت‌های فوتسال زنان آسیا محسوب می‌شد.

اعتدادی که 28 سال دارد، دو سال پیش و در جریان اردوی تدارکاتی ملی‌پوشان فوتسال در روسیه مورد توجه سرمربی تیم ملی فوتسال زنان روسیه برای حضور در یک تیم باشگاهی روسیه قرار گرفت، اما این انتقال عملی نشد. نخستین مانع این بود که او نمی‌خواست بدون حجاب فوتسال بازی کند و نکته دوم جنبه مالی قضیه بود، چیزی که اعتدادی درباره‌اش گفت که اصلا برایش صرف نمی‌کند به این کشور برود. به هر حال فاطمه اعتدادی یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتسال است و رکورددار گلزنی در لیگ فوتسال بانوان به شمار می‌رود. شمار گل‌های او در لیگ فوتسال بانوان به عدد 217 رسیده (البته این آمار غیر رسمی است) که از این حیث او رکورددار به شمار می‌رود. او نفر نخست گلزنان فوتسال بانوان در تمام ادوار لیگ برتر است و جالب این‌که گل‌‌زدن‌های او هنوز ادامه دارد تا این آمار هر فصل بالا و بالاتر برود. اما از آنجایی که اطلاعات مربوط به حضور او در تیم ملی و تعداد گل‌های زده‌اش در فدراسیون فوتبال سازمان یافته نیست، نمی‌توان گفت که در تیم ملی چند گل زده است و جالب این‌که خودش هم اطلاعی از این موضوع ندارد.

اعتدادی شانس این را دارد که در آینده و در رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باز هم رکورد گلزنی خود را ارتقا دهد. زمان آن می‌رسد که نام اعتدادی هم وارد کتاب رکوردهای گینس شود؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها