جامعه پزشکان معتقدند تاخیر شورای عالی بیمه در اعلام تعرفه‌های پزشکی که هر ساله تکرار می‌شود به بروز مشکلات متعددی برای مردم، بیمارستان‌ها و این گروه منجر شده است.
کد خبر: ۸۹۸۰۸۱

دکتر محمدعلی همتی، معاون درمان سازمان تامین اجتماعی درباره تاخیر اعلام تعرفه‌های پزشکی در گفت‌وگو با برنامه نبض شبکه خبر گفت: آنچه در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده، منظم بودن شورای عالی و ابلاغ بموقع تعرفه‌ها در دو سال گذشته بوده که در نهایت در فروردین و اردیبهشت اعلام شده است. یکی از مهم‌ترین دلایل تاخیر در اعلام تعرفه‌های پزشکی سال 95، منابع موجود نظام سلامت است و این که سازمان‌های بیمه‌گر با کسری منابع وارد سال جدید شده‌اند.

وی سیر مراحل اداری را سبب تاخیر در اعلام تعرفه‌های پزشکی در سال 95 اعلام کرد؛ اما ایرج خسرونیا، معاون نظارت سازمان نظام پزشکی تهران، این اظهارات را نپذیرفت و گفت: مشکل تاخیر تعرفه هر سال تکرار می‌شود که این موضوع سبب ضرر و زیان مردم، بیمارستان‌ها و در نهایت جامعه پزشکان است. حتی ده روز تاخیر، سبب بروز ضرر و زیان زیادی به جامعه پزشکی می‌شود.

همتی تاکید کرد: نباید چشم پزشک به جیب بیمار باشد، اما سازمان‌های بیمه گر باید این موضوع را در نظر بگیرند و رابطه مالی میان پزشک و بیماران وجود نداشته باشد. مشکل تعرفه از یکسو و نپرداختن بیمه‌ها مشکل دیگر جامعه پزشکان است. ماه به ماه از حقوق کارمندان و کارگران حق بیمه کسر می‌شود و انتظار دارند در زمان نیاز، هزینه‌های درمانشان توسط سازمان بیمه‌گر پرداخت شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها