جام جم آنلاین: اسماعیل هنیه ، رهبر برجسته جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و مسوول تشکیل دولت جدید این کشور، مطالبی را که روزنامه آمریکایی واشنگتن پست روز گذشته به نقل از او درباره
کد خبر: ۸۹۶۹۷
آمادگی حماس برای به رسمیت شناختن اسراییل منتشر کرده بود ، تکذیب کرد.
به نوشته پایگاه اینترنتی اسلام آنلاین، واشنگتن پست به نقل از هنیه نوشته بود حماس در صورت عقب نشینی اسراییل از مرزهای 1967 این رژیم را به رسمیت خواهد شناخت.
هینه در غزه گفت: واقعیت این است که خبر واشنگتن پست درباره به رسمیت شناختن اسراییل به وسیله حماس درست نیست.
وی افزود: گفته بودم در زمانی که اشغال گران در سرزمین اشغالی 1967 و قدس شرقی هستند و زندانیان در بازداشت هستند و حق بازگشت آوارگان رسمیت شناخته شده ، امکان سازش طولانی مدت وجود ندارد.
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست به نقل از هنیه نوشته بود اگر اسراییل به مردم فلسطین حق تشکیل دولت بدهد و حقوق مردم را به رسمیت بشناسد ، حماس آماده به رسمیت شناختن آن خواهد بود.
همچنین در این روزنامه آمده بود اگر اسراییل از کرانه باختری و قدس اشغالی عقب نشینی کند و اجازه دهد آوارگان فلسطینی و نوادگان شان که بر اثر جنگ 1948 آواره شده اند، به فلسطین بازگردند ، حماس حاضر به مذاکرات با رژیم صهیونیستی خواهد بود.
اما هنیه گفت: اگر اسراییل به مرزهای 1967 عقب نشینی کند، ما نیز برای سازش، شرایط داریم.
وی در پاسخ به این که آیا حماس به توافقنامه های میان اسراییل و فلسطینی ها متعهد خواهد ماند ، گفت: به تمامی توافقنامه هایی که به سود مردم فلسطین باشد ، متعهد خواهیم بود.
وی افزود: تلاش ما پس گرفتن اراضی اشغالی است و قصد نداریم کسی را آزار دهیم.

شرایط به رسمیت شناختن اسراییل به روایت اسماعیل هنیه
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها