معاون وزیر کار در پاسخ به انتقادات درباره آمار اشتغالزایی دولت، وعده داد مستندات ایجاد 1.2 میلیون شغل در فاصله سال‌های ۹۲ تا ۹۴ را ارائه خواهد کرد.
کد خبر: ۸۹۶۶۸۳

به گزارش مهر، عیسی منصوری دیروز در نشستی خبری درباره آمار ایجاد 1.2 میلیون شغل در فاصله سال‌های ۹۲ تا ۹۴ که از سوی رئیس‌جمهور ارائه شد و نقدهای پس از آن گفت: درباره گزارش اشتغالی رئیس‌جمهور و سخنان وزیر کار برداشت‌های اشتباهی صورت گرفته اما براساس گزارش مرکز آمار ایران، ایجاد 1.2 شغل اتفاق افتاده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار تصریح کرد: یک روش در دنیا وجود دارد و آن این‌که می‌گوید به ازای هر یک درصد رشد اقتصادی، صد هزار شغل باید ایجاد شود اما این‌گونه نیست و نمی‌توان این موضوع را ملاک اصلی کار قرار داد، چون ظرفیت‌های اقتصاد ایران متفاوت است و بخشی از مشاغل در حوزه کشاورزی، بنگاه‌های خرد و کوچک و بخش غیررسمی اقتصاد ایجاد می‌شود.

منصوری ادامه داد: شاید بپرسید چگونه وقتی بخش صنعت دارای رشد منفی است، می‌توان 1.2 میلیون شغل ایجاد کرد اما باید گفت اگر دولت بتواند با استفاده از ابزارهای پولی، مالی و تجارت خارجی مدیریت مناسبی اعمال کند، رشد اتفاق می‌افتد. با وجود این رشد اقتصادی برای اشتغال لازم است اما برای کاهش فقر کافی نیست و ما دوره‌هایی داشتیم که رشد اقتصادی ایجاد، ولی شغلی نداشته‌ایم.

این مقام مسئول در وزارت کار افزود: ما یک بسته حرکتی را برای پر کردن حلقه بین رشد اقتصادی و اشتغال پیشنهاد کرده‌ایم و می‌توانم پرینت بیمه 1.2 میلیون شغل را ارائه کنم.

وی در این زمینه که تحلیل‌های متفاوتی از سوی کارشناسان و نمایندگان مجلس ارائه شده و برخی معتقدند دولت تعداد بیکاران را پنج میلیون نفر می‌داند اما در گزارش‌های رسمی آن را 2.7 میلیون اعلام می‌کند، گفت: کارشناسان باید توضیح بدهند و بگویند چگونه اعداد و ارقام را به دست آورده‌اند و این روش خوبی نیست که ما جدول ضرب حل کنیم، چرا که باید راهکار بدهیم و این مسائل مشکلی از کشور را حل نمی‌کند.

منصوری با اشاره به این‌که بررسی‌ها نشان می‌دهد مردم از اوضاع اشتغال راضی نیستند، افزود: ما تلاش می‌کنیم مردم از وضعیت معیشت و شغلی خود راضی باشند و دولت باید در این زمینه‌ها کار کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها