رئیس مجلس خبرگان رهبری از ارائه گزارش کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان، خدمت رهبر معظم انقلاب خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۶۶۹

به گزارش فارس، آیت‌الله محمد یزدی در همایش بزرگ ولایتمداران به دیدار خود با رهبر معظم انقلاب اشاره و بیان کرد: چند روز پیش برای ارائه گزارش از کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان، خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدیم، نگرانی عجیبی از آینده نظام و انقلاب داشتم که رهبری فرمودند: «عین همین نگرانی که شما دارید من در زمان امام راحل داشتم و ملاقاتی که با ایشان کردم، امام فرمودند، نگران نباشید برای این انقلاب و نظام تا مردم هستند هیچ اتفاقی نمی‌افتد.» رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه به درایت فقاهتی رهبر معظم انقلاب هم اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب تسلط خاصی روی مباحث فقهی دارند و بعینه این را بارها شاهد بوده‌ام.

آغاز همکاری‌ هسته‌ای ایران و اروپا از سایت فردو

علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی دیروز پس از دیدار با کمیسیونر انرژی و اقدامات اقلیمی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران گفت: در زمینه همکاری‌های هسته‌ای میان ایران و اروپا گفت‌وگوی خوبی با هیات اتحادیه اروپا داشتیم که می‌تواند از سایت فردو آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وی افزود: براساس فصل سوم برجام همکاری‌های علمی و تحقیقاتی هسته‌ای ایران با کشورهای طرف مقابل دیده شده است. او یادآور شد: نتیجه مذاکرات امروز دو هیات ایران و اتحادیه اروپا در قالب بیانیه‌ای رسانه‌ای منتشر و در اختیار عموم قرار گرفته است. وی اظهار امیدواری کرد که همکاری‌های هسته‌ای ایران و اتحادیه اروپا بتواند در قالب همکاری و تعامل میان یک بازیگر موثر در بخش‌های مختلف نمود پیدا کند.

دستگیری یکی از عناصر تروریست

وزیر اطلاعات گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات با اشراف حداکثری، توانستند در اقدامی اطلاعاتی و عملیاتی یکی از عناصر تروریستی را دستگیر کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات، سیدمحمود علوی در مصاحبه با خبرنگاران بیان کرد: با خنثی‌سازی عملیاتی تروریستی و دستگیری فرد مذکور در 27 فروردین، از اهداف شوم برخی کشورهای منطقه که قصد برهم زدن فضای امن کشور را داشتند، پیشگیری شد. وی افزود: براساس اعترافات متهم مشخص شد وی برای انجام عملیات انفجاری در داخل کشور از سوی گروه‌های تروریستی ماموریت داشته است. علوی گفت: ادامه تحقیقات از متهم تا روشن شدن ابعاد موضوع در دستور کار وزارت اطلاعات است.

آمریکا مانع تعامل بانک‌ها با ایران نشود

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با یک نشریه ایتالیایی به برجام و انتقادهای ایران درباره عدم اجرای تعهدات کشورهای غربی اشاره کرد و گفت: «آنچه ما از آمریکا می‌خواهیم، آن است که در فعالیت بانک‌ها مداخله نکند و آنها را از آمدن به ایران دلسرد نکند. چنین اقداماتی مطابق با تعهدات توافق (برجام) نیست. بیایید با ایران تعامل کنید. واشنگتن باید تعهد آشکار خودش را در این موضوع نشان دهد.»

به گزارش فارس، او همچنین ادعای خبرنگار غربی را درباره این‌که آمریکا خواستار تضمین ایران برای عدم سرمایه‌گذاری ایران در اقدامات حمایتی از گروه‌های تروریستی از قبیل حزب‌الله است، رد کرد و گفت: «موضوع این نیست. ایران به تعهدات برای مقابله با پولشویی و مقابله با تروریسم احترام خواهد گذاشت.»

انتخابات مجلس، امن برگزار شد نه امنیتی

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: بیشتر جاهایی که در انتخابات قبلی مشکل داشتیم، بدون این‌که این موارد به شورای تامین استان‌ها و شهرستان‌ها برسد، توسط فرمانداران مدیریت شد.

به گزارش ایسنا، محمدحسین مقیمی در جلسه شورای اداری استان لرستان با بیان این‌که در هیچ کجای کشور گزارشی حاکی از امنیتی شدن انتخابات نداشتیم، افزود: در انتخابات اخیر حتی هیچ موردی از برخورد فیزیکی و قومی و قبیله‌ای مشاهده نکردیم. استفاده از افراد صاحب‌نام و تأثیرگذار باعث شد که با خیلی از داوطلب‌ها صحبت‌هایی صورت گیرد و خوشبختانه انتخابات دور اول در شرایطی کاملاً امن و مطلوب برگزار شود. مقیمی تصریح کرد: هیچ گروهی نمی‌تواند بگوید برای تبلیغات انتخاباتی محدودیت داشتیم و بهتر می‌توانستیم فعالیت کنیم، اما شرایط برای ما مهیا نبود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها