سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مناطق آزاد باید در جهت اجرای اقتصادمقاومتی حرکت کنند، گفت: در قانون بودجه سال 95، بسته‌های تشویقی خوبی برای کمک به تولیدکنندگان و صادرات آنها در نظر گرفته خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۶۳۴۶

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به فلسفه وجودی مناطق آزاد افزود: براساس اصول اقتصادی این مناطق ایجاد می‌شود تا دولت با استفاده از جاذبه‌ها و مشوق‌هایی نظیر عوارض گمرکی صفر، بخشش مالیاتی و ده‌ها امتیاز دیگر زمینه حضور سرمایه‌گذاران و ایجاد اشتغال در این مناطق را فراهم کند.

نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این مناطق نه‌تنها به دروازه ورود انواع کالاهای مصرفی و لوکس تبدیل شده، بلکه می‌تواند زمینه‌ای برای فساد و رانت‌خواری را نیز ایجاد کند.

سبحانی‌فر با تاکید بر این‌که قرار بود مناطق آزاد سکوی پرش صادراتی کالاهای تولید ایران باشد، ادامه داد: هیچ‌کس مخالف توسعه و ایجاد رونق اقتصادی در مناطق مختلف کشور نیست، اما این روند باید علمی و مستند به مدارک کافی و اقتصادی باشد.

وی با اشاره به تصویب مشوق‌های صادراتی در قانون بودجه سال 95 گفت: در قانون بودجه سال 95 بسته‌های تشویقی خوبی برای کمک به تولیدکنندگان و صادرات تولیدات آنها در نظر گرفته می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان این‌که نظارت بر عملکرد مناطق آزاد دقیق‌تر شود، افزود: این مناطق نباید به حیات خلوت افرادی خاص تبدیل شود و مجلس هرگونه تخلفی در این مناطق را بررسی می‌کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نامگذاری سال 95 از سوی مقام معظم رهبری به «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» گفت: مناطق آزاد به جای مرکز واردات باید به سکوی صادرات تبدیل شوند، اما این مناطق علاوه بر دروازه ورود کالاهای غیرقانونی، به نوعی مرکزی برای فرار مالیاتی نیز شناخته شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها