علی نصیریان خطاب به فیلمسازان جوان: گوهری را که خدا در نهادتان قرار داده است، متبلور کنید
کد خبر: ۸۹۵۸۵۰

دومین جشنواره «سما» با تقدیر از علی نصیریان و اهدای جوایز برگزیدگان بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد. نصیریان در مراسم پایانی این جشنواره خطاب به فیلمسازان جوان گفت: گوهری را که خدا در نهادتان قرار داده است، متبلور کنید.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، آیین اختتامیه دومین جشنواره مردمی فیلم سما با حضور جمعی از مسئولین و هنرمندان مانند محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری، فرهاد توحیدی، محمدحسین مهدویان، بهرام عظیمی و علی نصیریان در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

نصیریان: معیار در سینما مردم هستند

در این مراسم با حضور پرویز شیخ‌طادی و داریوش مودبیان از علی نصیریان قدردانی شد. نصیریان، بازیگر سینما و تلویزیون در مراسم اختتامیه جشنواره سما با ابراز خوشحالی از شرکت در این مراسم به ماجرای قبول نقش خود در فیلم شکارچی شنبه اشاره کرد و گفت: این فیلم دارای تحقیقات خوب، دیالوگ و مستندات کافی بود و مجذوب آن شدم و سرانجام نقش را قبول کردم.

او با تاکید بر این‌که مسائل مهم‌تری از مسائل مادی در کار بازیگری وجود دارد، به جشنواره سما اشاره کرد و افزود: هر دوره‌ای استعدادهای خودش را دارد و برای همه جوانان فعال در این جشنواره آرزوی موفقیت دارم.

نصیریان با بیان این‌که خلاقیت حرف اصلی را در سینما می‌زند، تصریح کرد: گوهری را که خدا در نهادتان قرار داده است، متبلور کنید. او در بخش دیگری از سخنانش به نقش مردم در سینما اشاره و تاکید کرد: معیار در سینما مردم هستند.

اهدای جوایز برگزیدگان

همچنین در این مراسم ضمن تقدیر از خانواده شهید سیاح طاهری، از کتاب قصه‌های دورهمی نوشته شده در بخش فیلمنامه موسسه شهید آوینی رونمایی شد. در بخش فیلمنامه جشنواره سما از رامین کرد رستمی برای تعلیق، آرش پیله‌وری برای به رنگ کبودی، سیدمرتضی سبزقبا برای وقت گل نی و علی مینایی برای شیوه خوشبختی تقدیر شد.

در این بخش نازنین فرخ‌لو برای بهشت کمی آن‌سوتر عنوان سوم، گیتی باقری برای باران آمد عنوان دوم و محمد منصوبی برای بدون عبا عنوان اول را به خود اختصاص دادند. برگزیده اول این بخش پرستوی زرین را از آن خود کرد.

دیپلم افتخار مستند بخش نو نیز به محسن نجفی برای چاق کچل سیبیلو اهدا شد. در این بخش هیچ اثری پرستوی زرین نگرفت.

همچنین جایزه بهترین کارگردانی بخش ملی مستند به قربانی به کارگردانی رضا فرهمند و کیومرث محمدچناری تعلق گرفت و دیپلم افتخار بهترین فیلم نیز به بازگرد ماریا ماوتی اهدا شد. پرستوی زرین در بخش تحقیق و پژوهش مستند ملی نیز به علیرضا دهقان برای «روسیاه» اهدا شد.

پرستوی زرین بهترین فیلم بخش ملی به سه سال و سه روز مهدی مطهر و فاطمه نیک‌نژاد تعلق گرفت. در بخش نسل نو پویانمایی دیپلم افتخار بهترین کارگردانی به حسین محمدیان برای ساخت پویانمایی سفینه فضایی اهدا شد. همچنین پرستوی زرین این بخش به فیلم کوتاه E به کارگردانی نداسادات میرمحمدی تعلق گرفت.

در بخش ملی فیلم کوتاه پویانمایی دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه به سیدفرهاد نجفی‌فر برای پویانمایی مکعب، دیپلم افتخار بهترین کارگردانی به لیلا خلیل‌زاده برای پویانمایی ماهی سرخ شده و دیپلم افتخار بهترین فیلم به امیرهوشنگ معین برای پویانمایی تاروپود اهدا شد.

پرستوی زرین بهترین فیلمنامه به فیلم کوتاه پدر به نویسندگی سیدمحمدرضا خردمندان، پرستوی زرین بهترین کارگردانی به فیلم کوتاه بابا به بهرام عظیمی و پرستوی زرین بهترین فیلم به فیلم کوتاه پدر به تهیه‌کنندگی محمدرضا شساح تعلق گرفت.

در بخش نسل نو مستند دیپلم افتخار بهترین فیلم به محسن نجفی مهری برای مستند چاق کچل سیبیلو، در بخش ملی مستند دیپلم افتخار بهترین تحقیق و پژوهش به کمیل سهیلی و فاطمه داوودی برای اثر قربانی، دیپلم افتخار بهترین کارگردانی به محمدعلی شعبانی برای صبحانه‌ای با طعم مرگ و دیپلم افتخار بهترین فیلم به ماریا ماوتی برای بازگرد اهدا شد.

پرستوی زرین‌بخش ملی مستند به فیلم کوتاه اوسیا به نویسندگی علیرضا دهقان، پرستوی زرین بهترین کارگردانی به رضا فرهمند و کیومرث محمد چناری برای فیلم قربانی و پرستوی زرین بهترین فیلم به مهدی مطهر و فاطمه نیک‌نژاد برای فیلم سه سال و سه روز داده شد.

در بخش نسل نو داستانی دیپلم افتخار بهترین کارگردانی به پدرام پورامیری و حسین امیری برای فیلم سکوت کن و پرستوی زرین بهترین کارگردانی این بخش به امیر مهندسیان برای فیلم مرخصی آخر و پرستوی زرین بهترین فیلم به پریسا احمدی برای فیلم سکوت کن اهدا شد.

دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه در بخش ملی داستانی به سعید نجاتی برای صراحی، دیپلم افتخار بهترین کارگردانی به مجتبی قاسمی برای فیلم کاسکو و دیپلم افتخار بهترین فیلم به جلال ساعدپناه و انجمن سینمای جوان برای فیلم آب یخ داده شد.

پرستوی زرین بهترین فیلمنامه در این بخش را محمد داوودی برای فیلم مات، پرستوی فیلم بهترین کارگردانی را محمد داوودی برای فیلم مات و پرستوی زرین بهترین فیلم را سعید نجاتی و انجمن سینمای جوان برای صراحی از آن خود کردند.

در بخش آخر این مراسم با حضور خانواده مهاجر الی الله رکن‌آبادی از برگزیدگان بخش‌های مستند عروج از منا و فیلمنامه عروج از منا قدردانی شد.

درباره جشنواره سما

دومین جشنواره فیلم کوتاه سما در 9 بخش داستانی ملی، مستند ملی، پویانمایی ملی، داستانی نسل نو، مستند نسل نو، پویانمایی نسل نو، فیلمنامه، مستند عروج از منا و فیلمنامه عروج از منا از 22 تا 26 فروردین در سینما فلسطین برگزارشد. در این جشنواره 1917 اثر شرکت کردند.

این دومین دوره جشنواره فیلم سما بود و قرار است هر ساله به مناسبت سالگرد شهادت سیدمرتضی آوینی برگزار شود. سما برگرفته از مخفف نام «سیدمرتضی آوینی» یا «سینمای مرتضی آوینی» است و موضوع آن سبک زندگی ایرانی و اسلامی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها