تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی چهار بر دو مقابل استقلال تهران، بالاتر از دو تیم آبی پوش لیگ برتر به صدر جدول صعود کرد.
کد خبر: ۸۹۵۸۳۱
استقلال 4 تایی شد/ پرسپولیس به صدر رسید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، تیم های پرسپولیس و استقلال از ساعت 17 امروز (جمعه) در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند.

این دیدار به دلیل اینکه هر دو تیم برای کسب مقام قهرمانی تلاش می کنند حساس ترین شهرآورد سال های اخیر فوتبال ایران بود.

گل های این مسابقه را مهدی طارمی در دقایق 5 و 35، رامین رضائیان در دقیقه 54 و محسن مسلمان در دقیقه 86 برای پرسپولیس و جابر انصاری در دقیقه 55 و امید ابراهیمی در دقیقه 87 از روی نقطه پنالتی برای استقلال به ثمر رساندند.

با این نتیجه پرسپولیس 48 امتیازی شد و به صدر جدول صعود کرد. استقلال هم با 45 امتیاز در رده سوم باقی ماند.

در این مسابقه برانکو ایوانکوویچ سرمربی سرخپوشان سوشا مکانی، رامین رضاییان، محسن بنگر، لوکا ماریچ، محمد انصاری، احمد نوراللهی، محسن مسلمان، امید عالیشاه (از دقیقه 61 مهرداد کفشگری)، فرشاد احمدزاده، علی علیپور (از دقیقه 1+90 جری بنگستون) و مهدی طارمی را به میدان فرستاده است.

تیم استقلال با هدایت پرویز مظلومی نیز با ترکیب سید مهدی رحمتی، میلاد فخرالدینی، حنیف عمران زاده، هرائر مگویان، میثم مجیدی، امید ابراهیمی، محمدرضا خرسندنیا، خسرو حیدری (از دقیقه 61 یعقوب کریمی)، آرش برهانی (از دقیقه 75 پروپیچ)، عادل شیحی (از دقیقه 26 جابر انصاری) و سجاد شهبازاده بازی می کند.

این دیدار در حالی آغاز شد که سرخپوشان کنترل بازی را در اختیار داشتند و با پاس های متعدد خود تیم حریف را تحت فشار گذاشتند.

سرانجام تلاش بازیکنان پرسپولیس در دقیقه پنجم بازی به نتیجه رسید. در این دقیقه احمد نوراللهی با شوت محکمی از راه دور سید مهدی رحمتی دروازه بان استقلال را به زحمت انداخت اما مهدی طارمی با فرصت طلبی، توپ برگشتی را وارد دروازه آبی پوشان کرد.

پس از به ثمر رسیدن این گل استقلالی ها سعی کردند هجومی تر بازی کنند و همین مسئله باعث شد بازی متعادل تر پیش برود.

بهترین موقعیت استقلال در دقیقه 17 به دست آمد. آرش برهانی با پاس بلند خسرو حیدری که از میانه میدان ارسال شد در موقعیت تک به تک با سوشا مکانی قرار گرفت اما توپ را به اوت زد که البته داور به اشتباه آن را کرنر اعلام کرد.

استقلالی ها چندین بار اقدام به زدن شوت های از راه دور به سوی دروازه مکانی کردند که به نظر می رسید روی این تاکتیک برنامه ریزی کرده اند اما این شوت ها با بی دقتی و با فاصله زیاد نسبت به دروازه پرسپولیس از میدان خارج شد.

رفته رفته استقلالی ها به حملات خود افزودند تا گل خورده را جبران کنند و به این ترتیب تا در دقایق 10 تا 20، توپ و میدان بیشتر در اختیار آبی پوشان بود.

در دقیقه 26 عادل شیحی به دلیل مصدومیت از میدان خارج شد. یک دقیقه بعد کادر فنی استقلال جابر انصاری را به جای وی وارد مسابقه کرد.

فرشاد احمدزاده در دقیقه 30 داخل محوطه جریمه استقلال صاحب توپ شد و قصد داشت با ضربه ای فنی دروازه رحمتی را باز کند اما این توپ از کنار دروازه به خارج از میدان رفت.

در دقیقه 32 میثم مجیدی روی کرنر ارسالی خسرو حیدری یک ضربه سر خطرناک به سوی دروازه پرسپولیس زد که این توپ را رامین رضائیان از روی خط بازگرداند. توپ برگشتی هم مقابل دروازه با ضربات پی در پی بازیکنان دو تیم سرانجام به اوت رفت.

در دقیقه 33 بازهم مهدی طارمی دروازه استقلال را باز کرد. طارمی روی سانتر فرشاد احمدزاده با ضربه سری دیدنی خود و تیمش را دو گله کرد.

در دقیقه 35 حنیف عمران زاده درون محوطه جریمه با خطا محسن بنگر را متوقف کرد تا یک خطای پنالتی به سود سرخپوشان اعلام شود. مهدی طارمی این ضربه را زد اما رحمتی این توض را مهار کرد.

در دقایق پایانی نیمه نخست بازیکنان استقلال فشار زیادی روی دروازه پرسپولیس ایجاد کردند اما تلاش آن ها بی نتیجه بود.

نیمه دوم در حالی آغاز شد که بارش باران بین دو نیمه زمین را پر از آب کرده بود و همین مسئله کار را برای دو تیم دشوار کرد. بارندگی در آغاز نیمه دوم نیز همچنان ادامه داشت.

در دقایق ابتدایی نیمه دوم بازیکنان دو تیم تلاش داشتند شانس خود برای باز کردن دروازه را از شوت از راه دور امتحان کنند. بهترین شوت را در این دقایق محمدرضا خرسندنیا روانه دروازه پرسپولیس کرد که سوشا مکانی با شیرجه ای بلند و دیدنی و با دست مخالف آن را روانه کرنر کرد.

در دقیقه 54 رامین رضائیان سومین گل پرسپولیس را وارد دروازه رحمتی کرد. در این صحنه رحمتی سانتر ارسالی بازیکنان پرسپولیس را به صورت ناقص دفع کرد که رضائیان با یک ضربه سر آن را تبدیل به گل سوم کرد.

یک دقیقه بعد جابر انصاری اختلاف را بازهم به دو گل رساند. سوشا مکانی نتوانست سانتر ارسالی خسرو حیدری را جمع کند که انصاری همین توپ را به گل تبدیل کرد.

پس از یک دقیقه استقلال یک موقعیت فوق العاده دیگر هم به دست آورد. انصاری در دقیقه 55 در موقعیت تک به تک به مکانی قرار گرفت اما مکانی به خوبی ضربه انصاری را دفع کرد.

در دقیقه 57 امید عالیشاه با ضربه ای فنی قصد داشت توپ را از بالای سر رحمتی که از خط دروازه فاصله گرفته بود به گل تبدیل کند اما رحمتی با واکنشی دیدنی آن را دفع کرد. ضربه برگشتی را هم رحمتی به خوبی دفع کرد تا در دو صحنه پیاپی دروازه خود را نجات دهد.

در دقایق 60 تا 70 بازی هیجان دقایق قبل را نداشت. تنها موقعیت نسبتا خطرناک این دقایق ضربه ایستگاهی یعقوب کریمی بود که با برخورد به سر مدافعین پرسپولیس به کرنر رفت.

در دقیقه 75 رحمتی ضربه ایستگاهی رامین رضائیان را به کرنر فرستاد. همین کرنر با ضربه سر فرشاد احمدزاده و به شکلی خطرناک از کنار دروازه استقلال بیرون رفت.

در دقیقه 86 بازیکنان پرسپولیس با یک ضد حمله سریع چهارمین گل خود را به ثمر رساندند. در این دقیقه چند بازیکن پرسپولیس از نیمه میدان و بدون هیچکدام از مدافعین پرسپولیس صاحب توپ شدند. طارمی این توپ را در شرایطی که می توانست هت تریک کند به مسلمان پاس داد تا این بازیکن چهارمین گل را به ثمر برساند.

یک دقیقه بعد داور یک ضربه پنالتی به سود استقلال اعلام کرد که این ضربه را امید ابراهیمی به گل تبدیل کرد تا بازهم فاصله به دو گل کاهش یابد.

در این مسابقه حنیف عمران زاده (دقیقه 37)، یعقوب کریمی (دقیقه 74)، امید ابراهیمی (دقیقه 88) و میثم مجیدی (دقیقه 5+90) از استقلال و مهرداد کفشگری (دقیقه 68)، رامین رضائیان (دقیقه 77)، لوکا ماریچ (دقیقه 84) و مهدی طارمی (دقیقه 88) از پرسپولیس کارت زرد گرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها