ایده استفاده از پهپادها برای انتقال کالاها یا تحویل اجناس مدتی است که مطرح شده، و روز به روز به تعداد علاقه مندان به آن افزوده می شود. مدتی پیش بود که آمازون نیز به جمع شرکت هایی پیوست که قصد دارند از پهپاد برای تحویل اجناس به مشتریان خود استفاده کنند. حال از سرزمین خورشید تابان خبر رسیده که دولت این کشور همراه با چند شرکت خصوصی طرحی آزمایشی را برای تحویل کالاها با استفاده از پهپاد آغاز کرده اند.
کد خبر: ۸۹۵۳۶۹
ژاپنی ها از پهپاد برای تحویل کالا استفاده می کنند

به گزارش جام جم کلیک ، نحوه بکارگیری این پهپادها به این صورت است که اجناس داخل آنها جاسازی می شوند و سپس بین کارخانه های صنعتی و کارگاه های مختلف و مجاور یکدیگر به پرواز در می آیند. این پروژه ای مشترک بین چند موسسه تحقیقاتی، دولت مرکزی ژاپن، مسئولین شهر چیبا و شرکت هایی همچون غول حوزه تجارت الکترونیک راکوتن است. پیش از اجرایی شدن این طرح، مسئولین شهر چیبا منطقه ای را برای پرواز پهپادها مناسب سازی کرده اند.

پس از پایان موفقیت آمیز مرحله نخست این طرح، و طی مرحله دوم آن، پهپادها بسته هایی را از انباری در مجاورت خلیج توکیو تحویل گرفته و پس از طی کردن فاصله ده کیلومتری، آنها را به مقصد خود در شهر چیبا تحویل می دهند.

این آزمایش در حالی در این کشور آغاز شده که در میان شهروندان نگرانی های فزاینده ای درباره بکارگیری پهپادها برای مقاصد تروریستی وجود دارد. یکی از دلایل اصلی ژاپنی ها برای این نگرانی، اتفاقی است که در فروردین سال گذشته در این کشور رخ داد. طی این ماجرا، پهپادی با مقدار اندکی از مواد رادیواکتیو روی سقف مقر نخست وزیری ژاپن فرود آمد که موجی از نگرانی را در این کشور در پی داشت.

منبع: تک شات

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها