کورس بهاره سوارکاری اسب عرب آغاز شد

یزد، پایتخت اسب ایران

کورس بهاره اسب عرب به میزبانی یزد آغاز شد. این رقابت ها از بیستم فروردین ماه آغاز شده و تا پنج هفته دیگر ادامه دارد.
کد خبر: ۸۹۵۳۳۹
یزد، پایتخت اسب ایران

به گزارش جام جم ورزشی ، کورس بهاره اسب عرب اینبار قرار است با کیفیت و البته کمیت متفاوتی برگزار شود. اینجا حالا پایتخت اسب های ایران است، اسب هایی با نژاد عرب که قرار است در پنج هفته با یکدیگر مسابقه بدهند.

احمد زارع پور اشکذری رییس هیئت سوارکاری استان یزد گفت: این پانزدهمین دوره رقابت های کورس بهاره از بیستم شروع شده است. ما هر هفته حداقل چهار کورس سوارکاری برگزار می کنیم. در این رقابت ها اسب های صفر امتیاز به بالا با یکدیگر در مسافت های مختلف رقابت می کنند.

وی افزود: در هفته نخست 43 راس اسب با سوارکارانشان در کورس شرکت داشتند. پیش بینی می کنیم که در کل رقابت ها 150 راس اسب شرکت کنند.

وی با اشاره به تاثیر گذاری استان یزد در رونق گرفتن صنعت اسب گفت: در کل استان یزد 238 باشگاه سوارکاری وجود دارد. در کل کشور نیز تعداد باشگاه های رسمی سوارکاری و پرورش اسب بالای 500 است. با توجه به تعداد شرکت کنندگان کورس بهاره سوارکاری اسب عرب باید بگویم این دوره از رقابت ها کیفیت و کمیت بسیار بالایی دارد.

زارع پور خاطرنشان کرد: 65 درصد از اسب های عرب ایران در یزد متمرکز شده اند. استان یزد که مردمانی سخت کوش والبته فعال در زمینه پرورش اسب دارد رتبه نخست پرورش اسب عرب را نیز داراست. اصلا همین تعداد اسب و باشگاه سوارکاری در یزد نشان می دهد فعالیت های این استان در این زمینه چقدر بالاست.

رییس هیئت سوارکاری استان یزد درپایان گفت: با کمک بخش خصوصی صنعت سوارکاری در یزد رونق بیشتری گرفته است. مدیران ارشد دولتی هم با حمایت بیشتر تسهیلات لازم را فراهم کنند تا این صنعت پرسود به رونق بیشتری برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها