فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» آخرین ساخته ابوالقاسم طالبی، سرانجام بعد از چند بار وقفه در اکران و پس از این‌که در جشنواره فیلم فجر نمایش داده نشد، سرانجام برای نخستین بار در پردیس سینمایی کوروش با حضور چهره‌های سیاسی و هنری متعددی به نمایش درآمد.
کد خبر: ۸۹۵۱۰۳

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ابوالقاسم طالبی قبل از نمایش فیلم گفت: در یتیم خانه ایران، نگاهی به بحث قحطی شده است. از ما انتظار نداشته باشید همه ابعاد این موضوع را که سال 1295 اتفاق افتاد نشان دهیم، چون برخی اتفاقات را نمی‌توانستم بنویسم و به تصویر بکشم، از این رو آن چیزی را که در حد توانم بود در این فیلم گنجاندم.

وی افزود: شاید در مورد قحطی و آدمخواری مطالعه داشته و پیامد و فاجعه‌های آن را به اشکال مختلف دیده‌اید، اما گنجاندن همه آنها در قالب فیلم بسیار دشوار است و باعث تحقیر برخی چیزها می‌شود. پس ما به دنبال دلیل اصلی قحطی رفتیم و در این فیلم، نشان دادیم.

طالبی بیان کرد: خوشحالم که زحمات چند ماهه گروه سازنده این فیلم بعد از چند سال دیده شد و امیدوارم از دیدن آن لذت ببرید.

در این مراسم علاوه بر عوامل فیلم، هنرمندانی چون سیروس الوند، الهام چرخنده، سعید حدادیان، مسعود اطیابی، ابوالفضل جلیلی، علیرضا افتخاری، محمد حسینی، مریلا زارعی، علی معلم، محسن علی‌اکبری، ابراهیم حاتمی‌کیا، مریلا زارعی، ضیاءالدین دری، محمد فوقانی و برخی افراد سیاسی چون محمدحسین هرندی، سردار نقدی، سردار رادان و روح‌‌الله حسینیان حضور داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها