تیم ملی فوتسال بانوان تاریخ بلند و بالایی ندارد. از سال 75 استارت فوتسال زنان در ایران زده شد، اما زنان فوتسالیست آنقدر توانمند و باانگیزه بودند که در 19 سال بتوانند موفقیت‌های زیادی کسب کنند و به قله قهرمانی آسیا برسند.
کد خبر: ۸۹۴۲۶۳

قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان ایران در نخستین دوره جام ملت‌های آسیا سال گذشته بسیار خبرساز بود و پس از آن نیز پیشرفت فوتسالیست‌های زن ایران همچنان ادامه دارد. اما موفقیت‌های این تیم و پیشرفتی که در سال‌های اخیر به‌دست آورده حاصل تلاش چند شخص خاص نیست. فوتسال بانوان را نباید به چند نام خاص مطرح کرد، نام‌هایی همچون فرشته کریمی، شهرزاد مظفر، نیلوفر اردلان، لیلا اقبال و... در این میان باید نگاهی هم به افرادی انداخت که نقش زیادی در قرار گرفتن فوتسال ایران در جایگاه کنونی داشتند. یکی از آنها زیور بابایی است؛ یکی از برترین بازیکنان تاریخ 20 ساله فوتسال بانوان. زیور 37 ساله است و بخش مهم دوران باشگاهی فوتسال خود را در تیم ملی حفاری اهواز سپری کرده. او کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال بانوان هم به شمار می‌رود و اصلا به عبارت دیگر نخستین کاپیتان تیم ملی فوتسال بانوان است.

البته این کاپیتان به غیر از نخستین کاپیتان بودن در تاریخ 20 ساله فوتسال بانوان یک ویژگی بسیار مهم و باارزش دیگر هم دارد و آن هم این‌که به عنوان بانوی اخلاق‌مدار فوتسال بانوان شناخته می‌شود. زیور بابایی در نخستین دوره انتخاب بازیکن اخلاق‌مدار فوتسال بانوان ایران که در سال 90 برگزار شد، این عنوان ارزشمند را به‌دست آورد. برای بازیکنی که الگویش جهان پهلوان تختی است باید هم اخلاق‌مداری در اولویت قرار داشته باشد.

این بانوی 37 ساله فوتبال را از حیاط خانه‌شان و با برادرانش آغاز کرد. بابایی با این‌که قد و قامت کوتاهی داشت به‌سرعت در فوتبال پیشرفت کرد اما از آنجایی که باشگاهی برای فوتبال بانوان وجود نداشت به‌ناچار روی به فوتسال آورد و در آن ماندگار شد.

زیور بابایی تاکنون در تیم‌های دیهیم اهواز، استقلال جنوب دزفول، وحدت خوزستان و ملی حفاری اهواز بازی کرده هر چند اکنون دیگر به عنوان بازیکن به میدان نمی‌رود.

بابایی در سال 90 با تیم ملی فوتسال خداحافظی کرد و بعد از او لیلا اقبال بازوبند کاپیتانی تیم ملی فوتسال بانوان را به بازو بست.

برای دختری که در سنین نوجوانی بازی کردن به همراه تیم ملی فوتبال بانوان در رقابت‌های المپیک یک رویای زیبا بود همین که اکنون به عنوان چهره اخلاق‌مدار فوتسال بانوان شناخته می‌شود، موفقیتی خوشایند است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها