پس از انتشار حکم ممنوعیت افزایش سهم سوابق تحصیلی درکنکور از سوی دیوان عدالت اداری، بحث بر سر سرنوشت تاثیر سوابق تحصیلی هنوز به سرانجام مشخصی نرسیده، به طوری که از یک سو دیوان عدالت اداری مانع از اجرای این بخش از قانون می‌شود و از سوی دیگر طبق قانون مصوب مجلس باید هر سال به سهم سوابق تحصیلی افزوده شود تا زمانی که این سهم به 85 درصد برسد.
کد خبر: ۸۹۴۱۷۹

با این حال رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از امضای 80 نماینده مجلس برای ارائه تفسیر دیگری از قانون سنجش و پذیرش و تاثیر 25 درصدی سوابق در کنکور خبر می‌دهد که ممکن است به بازگشت اوضاع به زمان پیش از صدور حکم دیوان منجر شود.

ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان این که با رای دیوان عدالت اداری دو سناریو پیش‌رو وجود دارد، خاطرنشان کرد: سناریوی اول این که یا مجلس شورای اسلامی نظر تفسیری خود را اعلام می‌کند و سهم سوابق تحصیلی در کنکور حذف نمی‌شود یا این که مجلس نظری نمی‌دهد و رای دیوان عدالت اداری اجرا می‌شود.

به گفته وی،کمیسیون آموزش مجلس در تلاش است ضمن رعایت قانون و احترام به حکم دیوان عدالت اداری، تاثیر 25 درصدی تأثیر سوابق تحصیلی در نتیجه کنکور را حفظ کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها