بازداشت مظنونان دیگری از حملات بروکسل و پاریس

رسانه‌های بلژیک اعلام کردند نیروهای امنیتی این کشور جمعه شب محمد عبرینی ۳۱ ساله، از مظنونان حملات تروریستی پاریس و بروکسل را بازداشت کردند.
کد خبر: ۸۹۴۰۷۸

عبرینی از افراد تحت تعقیب در اروپا بود که دو روز پیش از حملات ۱۳ نوامبر پاریس در یک خودرو با صلاح عبدالسلام، مظنون اصلی حمله تروریستی بروکسل که اخیرا بازداشت شده است، توسط دوربین‌ها رصد شد. به گزارش مهر، گفته می‌شود عبرینی در منطقه مولنبیک در اطراف بروکسل بازداشت شده است. تحقیقات در مورد ارتباط احتمالی صلاح عبدالسلام با محمد عبرینی ادامه دارد و اکنون این سوال مطرح است که آیا عبرینی همان سومین مظنون متواری حمله به فرودگاه بروکسل است که تصویرش با کلاه در تصاویر دوربین‌های مدار بسته فرودگاه همراه دو عامل انتحاری دیگر ثبت شده است؟

در همین حال، منابع قضایی بلژیک تائید کردند در جریان این عملیات علاوه بر محمد عبرینی، چهار نفر دیگر را به ظن ارتباط با این حملات بازداشت کرده‌اند. در عین حال فرد دیگری با نام عثمان‌ک و با نام مستعار نعیم‌الحامد، بازداشت شده است. گفته می‌شود وی احتمالا با عامل انتحاری متروی بروکسل روز حادثه در تماس بوده است. عثمان‌ک، همان فردی است که در تصاویر دوربین مدار بسته یک فروشگاه در حال خرید یک ساک مشاهده شد که برای حمل بمب‌ها در فرودگاه و ایستگاه مترو بروکسل مورد استفاده قرار گرفت. این بازداشت‌ها موفقیتی بزرگ برای نیروهای امنیتی بلژیک به شمار می‌رود؛ نیروهایی که پس از حملات تروریستی پاریس و سپس بروکسل با انتقادات شدیدی از سوی منابع داخلی و خارجی مواجه بوده‌اند. در همین حال جان جامبون، وزیر کشور بلژیک که پس از شکست‌های اخیر امنیتی با درخواست کناره‌گیری مواجه بود پس از این بازداشت‌ها با انتشار توئیتی به نیروهای مربوط و رئیس جمهور این کشور تبریک گفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها