jamejamnashriyat
نشریات کلیک کد خبر: ۸۹۳۹۰۲ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵  |  ۰۸:۰۰

هفته گذشته شهر لندن شاهد یک ضیافت آسیای شرقی بود. البته نه از آن همنشینی‌هایی که گانگسترهای چشم بادامی در یک رستوران چینی برگزار می‌کنند. این بار چینی‌ها چیز دیگری را به لندن آورده بودند تا به رخ مخاطبان بکشند؛ پرچمداران جدید هوآوی که بسیاری از رسانه‌ها چند ماه بود انتظار آنها را می‌کشیدند تا به شایعات پایان دهند.

شرکت چینی در این کنفرانس از دو گوشی P9 و P9 پلاس رونمایی کرد. دو محصول جدید که به نظر می‌رسد برای رقابتی جدی با پرچمداران موجود در بازار به میدان آمده‌اند.

مبارز اصلی

اولین چیزی که در مورد گوشی جدید هوآوی نظر شما را جلب می‌کند این است که با وجود حضور یک نسخه پلاس کنار این گوشی که قطعا اندازه بزرگ‌تری دارد، هوآوی حاضر نشده گوشی اصلی خود را کوچک‌تر کند و آن را با اندازه به نسبت بزرگ 5.2 اینچ تولید کرده است. این شرکت برای قرار دادن چنین صفحه نمایش بزرگی چندان بدنه تلفن همراه را بزرگ نکرده، بلکه فضای اضافی را با حذف حاشیه دور صفحه نمایش ایجاد کرده است. همچنین این صفحه نمایش فول‌ اچ‌دی از قابلیتی شبیه به فورس تاچ آیفون استفاده می‌کند که به فشار انگشت حساس است. پردازنده P9 تراشه اختصاصی خود هوآوی یعنی Kirin 955 است که به نظر می‌رسد این شرکت چینی خیلی به موفقیت آن امیدوار است. این پردازنده، چهار هسته Cortex-A72 با سرعت 2.5 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با سرعت 1.8 گیگاهرتز دارد. کنار Kirin 955 یک پردازنده گرافیکی Mali T880 نیز قرار داده شده است. این گوشی قرار است در دو نسخه ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی عرضه شود که به ترتیب سه و چهار گیگابایت رم‌ دارند.

بدنه P9 مانند محصول مشترک گوگل و هوآوی یعنی نکسوس 6P از آلومینیوم پوشیده شده است و در نوع طراحی نیز می‌توان گفت هوآوی سعی کرده شبیه دیگر محصولات نباشد، اما این متفاوت بودن چنگی به دل نمی‌زند. مهم‌ترین نکته در مورد پرچمداران جدید چینی، دوربین‌های دوگانه آنهاست که از مدت‌ها پیش نظر رسانه‌ها را هم به خود جلب کرده بود. همکاری با شرکت Leica سرانجام نتیجه‌اش را در این مدل نشان داده و دو دوربین 12مگاپیکسل معمولی و مونوکروم کنار هم باعث شده هوآوی مانور زیادی روی ثبت تصاویر پرچمدارانش بدهد. دوربین دوگانه شرکت لایکا ۵۰ درصد کنتراست تصاویر را افزایش می‌دهد و همچنین نور ورودی به لنز دوربین را سه برابر می‌کند. علاوه بر این میدان دید لنزها 27 تا 35 میلی‌متری خواهد بود. حسگر اثر انگشت، باتری 3000 میلی‌آمپری و درگاه USB Type-C از دیگر ویژگی‌های هوآوی P9 است.

اما در مدل پلاس این دستگاه به غیر از چند مورد، همه ‌چیز مانند مدل استاندارد است. این مدل از یک صفحه‌نمایش 5.5 اینچی برخوردار است و در دو مدل 64 و 128 گیگابایت همراه با رم چهار گیگابایت عرضه خواهد شد. باتری گوشی نیز به واسطه اندازه بزرگ‌تر قوی‌تر شده و به 3400میلی‌آمپرساعت رسیده است. پرچمداران جدید هوآوی که قرار است در اردیبهشت وارد بازار شوند، قیمتی حدود 430 دلار برای مدل P9 و 480 دلار برای مدل P9 Plus خواهد داشت.

چاشنی اضافه

شرکت هوآوی علاوه بر دو پرچمدار جدیدش، یک دستبند هوشمند هم معرفی کرد تا این کنفرانس یک چاشنی اضافه داشته باشد. TalkBand B3 همان‌طور که از نامش پیداست سومین دستبند هوشمند این شرکت است و نسبت به نسخه‌های قبلی از طراحی متفاوت‌تر برخوردار است و در سه مدل Active، Classic و Elite عرضه خواهد شد.

نکته جالب در مورد این دستبند این است که بخشی از آن که به‌عنوان صفحه نمایش قرار داده شده در اصل یک هندزفری بلوتوث نیز است و به کاربر این امکان را می‌دهد تا آن را از ساعت جدا کرده و به‌صورت یک هندزفری استفاده کند. این صفحه نمایش از نوع PMOLED بوده و وضوح 128 در 80 پیکسل دارد. از دیگر نکات بارز این دستبند باتری آن است که به‌صورت معمول بین دو تا سه روز کارایی دارد و هندزفری نیز امکان پنج تا شش ساعت مکالمه را به شما می‌دهد. قیمت این دستبند هوشمند برای نسخه اکتیو ۱۹۰ دلار، برای مدل کلاسیک ۲۲۵ دلار و برای مدل خاص‌تر الیت ۲۸۲ دلار اعلام شده است. هنوز زمان عرضه رسمی این دستبند اعلام نشده است.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
کنترل کرونا با تشویق و تنبیه

کنترل کرونا با تشویق و تنبیه

نقش‎ها را باید جدی گرفت. اگر می‎‌خواهیم پروتکل‎های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا رعایت شود، آمار ابتلا به بیماری کاهش پیدا کند یا کمک کنیم آمار مرگ و میر کم شود، باید هر کسی نقش خود را درست انجام دهد.

چرا اصلاح الگوی مصرف را جدی نگرفتیم؟

چرا اصلاح الگوی مصرف را جدی نگرفتیم؟

دقیقاً 10سال پیش، رهبر معظم انقلاب با اشراف کامل از شرایط محیطی و محاطی کشور و آگاهی از آینده جامعه، مهم‌ترین مسأله روز اقتصادی را شیوه مصرف آحاد مردم ومسؤولان و راه برون‌رفت از مشکلات پیش‌رو را صرفه‌جویی عمومی و اصلاح الگوی مصرف دانستند و بر این اساس، شعار سال 88 را «حرکت به سمت اصلاح الگوی مصرف» نام نهادند و فرمودند: «من آنچه را که می‌خواهم در این برهه عرض کنم این است که ملت عزیز جداً از اسراف و زیاده‌روی پرهیز کنند. چون وضع جامعه ما از لحاظ مصرف، وضع خوبی ندارد...عادت‌های ما، سنت‌های ما، روش‌های غلطی که از این و آن یاد گرفته‌ایم، ما را سوق داده است به زیاده‌‌روی در مصرف به نحو اسراف. یک نسبتی باید در جامعه میان تولید و مصرف وجود داشته باشد. امروز در کشور ما اینجوری نیست.»

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر