دستگیری دزدان مسلح طلافروشی‌های پایتخت، راز قتل یک مرد و به آتش کشیده شدن جسد او را فاش کرد.
کد خبر: ۸۹۳۴۷۸

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از چندی پیش و به دنبال شکایت صاحب یک عکاسی که 12 میلیون تومان پول و اموالش به سرقت رفته بود، در دستور کار پلیس آگاهی تهران قرار گرفت .

شاکی در اظهاراتش به پلیس گفت: امروز ناهار را با دوستم خوردیم و بعد از رفتن او بی‌هوش شدم. وقتی به هوش آمدم، دیدم 12 میلیون تومان پول نقد و تلفن همراهم سرقت شده است. به دوستم شک دارم و احتمال می‌دهم او در این سرقت نقش داشته باشد.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی و آغاز تحقیقات، ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد دوست شاکی متواری است و خانواده‌اش از مخفیگاه او اطلاعی ندارند. ماموران به جست‌وجو‌ها ادامه داده و در بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف این مغازه متوجه شدند سارق همان دوست شاکی است.

به این ترتیب او به اتهام سرقت تحت تعقیب پلیس قرار گرفت. جست‌وجو برای دستگیری سارق آشنا ادامه داشت تا این که ماموران با گذشت چند ماه اوایل فروردین امسال سارق فراری را در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر کردند. او با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی به سرقت از شاکی اعتراف کرد و گفت: به دلیل نیاز مالی تصمیم گرفتم از وی سرقت کنم. بنابراین براساس نقشه غذا را مسموم و دوستم را بی‌هوش کردم. در بیرون مغازه وضعیت را بررسی و سپس پول و تلفن همراه صاحب مغازه را سرقت کردم.

در این مرحله ماموران به بررسی سوابق کیفری وی پرداختند که مشخص شد او یک مجرم سابقه‌دار است. بنابراین احتمال دادند او باید مرتکب سرقت‌های دیگری هم شده باشد. در ادامه تحقیقات متهم اعتراف کرد با همدستی اعضای باندش، چهارم بهمن سال گذشته به یک طلافروشی در خیابان مولوی دستبرد زده‌اند و از آن موقع تحت تعقیب پلیس تهران قرار داشته‌اند. با اعتراف این مرد، چهار نفر از همدستان وی در عملیات‌های جداگانه پلیسی دستگیر شدند. این افراد نیز بازجویی شده و اعتراف کردند در سرقت مسلحانه طلافروشی نقش داشته‌اند. این درحالی بود که ماموران ردپای اعضای این باند را در سرقت منجر به قتل مردی کشف کردند. در این مرحله اعضای این باند دوباره بازجویی شده و اعتراف کردند در این قتل هم شرکت داشته و دو نفر از اعضای باند، جسد را به آتش کشیده‌اند. ردپای متهمان در سرقت‌های مسلحانه مشابه طلافروشی به دست آمده که کارآگاهان احتمال می‌دهند متهمان به بیش از چهار طلافروشی دستبرد زده‌اند.

برای متهمان توسط بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت تهران قرار قانونی صادر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها